Чому за гріх аборту автоматично потрапляється в екскомуніку, а за вбивство народженої людини – ні? Отже, якби матір народила дитину і залишила її на смітнику, то не була б відлучена від Церкви, а за аборт – була б?
Екскомуніка – це церковне покарання, яке полягає у виключенні з життя спільноти Церкви, відкликати її може Апостольський Престол або єпископ. У випадку гріха аборту екскомуніка накладається latаe sententiae, тобто силою канонічного права в момент здійснення вчинку. На практиці знімання екскомуніки відбувається під час сповіді у священиків, визначених ординарієм. Часто такий привілей мають священики, які сповідають у кафедральному соборі, священики деяких монастирських спільнот.
Причину того, чому серед всіх вбивств саме аборт тягне за собою наслідок екскомуніки, легко зрозуміти, якщо замість того, щоб роздумувати про те, чи народжена людина менш важлива за ненароджену, звернімо увагу на той факт, що засудження вбивства народженої особи загальноприйняте, а ненародженої – ні. Всі – і то не лише в Церкві – не маємо проблем з тим, щоб назвати вбивство дорослої людини (а тим паче дитини) дуже важким гріхом. Натомість не всі – також деякі католики – готові визнати повне право до життя людини, яка ще не народилася. Йдеться не лише про теоретичну проблему, а про злочинну практику, яка широко поширена в суспільстві.
Завдання екскомуніки – виразно показати католикам, що не вдасться погодити приналежності до Христової Церкви із вбивством дітей, які створені на образ та подобу Бога, але поки що не народжені.