У Папській базиліці Святої Марії Ангелів в Ассізі почалися богослужіння традиційного Свята Прощення, який відзначається щороку 2 серпня. Тисячі паломників приїхали до Ассізі, щоб отримати загальну індульгенцію, яку попросив для віруючих ще в 1216 році святий Франциск Ассізький.
Любов Бога переливається через край: саме вона спонукала святого Франциска поділитися нею з іншими у впевненості, що в будь-якій ситуації духовної посухи і смерті Христос може знову відродити життя. Під час молитви в церкві Порціункула святий Франциск попросив про відпуст для всіх, хто, розкаявшись і приступивши до сповіді, відвідує цю невелику каплицю. Після молитви, на яку Бог відразу дав відповідь, Франциск оголосив вірним Ассізі: «Брати, хочу всіх вас відправити в рай». І ось вже сім століть через ворота Порціункули проходять мільйони віруючих, примирившись із Творцем.
Нагадаємо, що, згідно науки Католицької Церкви, відпуст, або індульгенція, — це відпущення перед Богом дочасної кари за гріхи, провина за які вже відпущена. Вчення про індульгенції та практика відпустів у Церкві тісно пов’язані з наслідками Таїнства Покаяння. Гріх має подвійний наслідок. Важкий гріх позбавляє нас спільності з Богом і закриває доступ до вічного життя; позбавлення якого називається «вічною карою за гріх». Але й будь-який гріх, навіть легкий, викликає нездорове прив’язання до творінь, від якої необхідно очиститися або на землі, або після смерті, в стані, який називається Чистилищем. Це очищення звільняє від того, що називається «дочасною карою» за гріх. Обидві ці кари не повинні розумітися як помста Бога, бо вони витікають з самої природи гріха. Навернення, породжене гарячою любов’ю, може призвести до повного очищення грішника, так що йому не доведеться вже терпіти жодної кари.
Прощення гріха та відновлення спілкування з Богом призводять до відпущенню вічної кари за гріх. Але залишається тимчасова кара. Християнин повинен намагатися, терпляче переносячи страждання і всілякі випробування і в кінці спокійно приймаючи смерть, приймати дочасні кари за гріх як благодать. Він повинен докласти всіх зусиль, щоб справами милосердя і любові, а також молитвою і різними справами покаяння цілком звільнитися від «старої людини» і одягнутися в «нову людину». Відпуст, або індульгенція, таким чином, і є звільненням від тимчасової кари.
Саме в цьому і полягає суть індульгенції Ассізі. Здійснюючи певну дію — в цьому разі відвідуючи Порціункулу або іншу францисканську або парафіяльну церкву, — віруючий, який вже примирився з Богом у Таїнстві Покаяння, здобуває повну індульгенцію.
За матеріалами: Радио Ватикан