Місія Ісуса на землі завершилася розісланням. Відтоді учні проголошують Добру Новину про наше спасіння й відкуплення, уділяючи всім народам хрещення в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа.
Від апостольських часів заклик до віри в ім’я Пресвятої Трійці супроводжує щоденне життя християнина. Саме так ми розпочинаємо і закінчуємо день, працю, подорожі, важливі справи. В ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа нам уділено хрещення. В ім’я Пресвятої Трійці священик у Таїнстві Сповіді відпускає нам гріхи. Так само ми розпочинаємо й завершуємо кожну Святу Месу і псалом на Літургії годин. В ім’я Трійці ми попрощаємося з цим світом, аби перейти до вічного життя у Ній.
Пресвята Трійця супроводжує нас щодня і є розпізнавальним знаком кожного християнина. Вона близько нас, ближче, ніж ми самі до себе, а водночас залишається незбагненною Таємницею.
Таємнрцю Пресвятої Трійці можна зрозуміти «немовби крізь туман» у контексті любові. Бог любить свого Єдинородного Сина віковічною, абсолютною, безконечною любов’ю. Глибина любові, яка є в Богові, має особистісний вимір: вона є незбагненним Духом. Любов вимагає для свого існування другої особи; вона закладає взаємність. Бог взаємності вона стає егоїзмом або нарцисизмом.
Любов хоче розливатися далі, проникати все. Також і любов Божа прагне виливатися назовні. Тому Бог створив світ, покликав до існування людину, запрошує її до особистісного зв’язку з Ним. Сліди любові Бога ми віднаходимо у своєму житті — в коханні чоловіка й жінки та плоді цієї любові, дитині. Однак це заледве тінь, дуже слабенький образ безумовної, абсолютної, безмежної любові Бога. Зрештою, «всі наші джерела в Ньому» (Пс 36), і «в Ньому ми живемо, рухаємося й існуємо» (Діян 17, 28).
Ісус Христос став людиною, аби наблизити нас до таємниці Пресвятої Трійці. Він проваджує нас у глибину любові, в таємницю обміну, яка є в Богові, в таємницю давання і брання, таємницю ділення собою назовні.
Андрій Рубльов в іконі «Пресвята Трійця» представив любов та інтимність внутрішнього життя Бога у символі кола. Три Особи вписані в досконале коло, а отже, маємо рух. Але це коло внизу ікони має вільний простір. Це місце для нас. Кожен є покликаний і запрошений, щоб єднатися довкола цієї самої чаші, в якій занурений Христос-Агнець, тобто взяти участь у вічній Божій учті любові.
Яке місце у моєму житті посідає Пресвята Трійця? Яка з трьох Божественних Осіб мені найближча? Чому? Яким є мій досвід любові до Бога Отця (і до себе як дитини Божої), дружби Ісуса і святості у Святому Дусі?
Станіслав Бєль SJ, Deon