У рамках циклу «Біблійна мова» о. Костянтин Морозов OFMCap пояснює філологічні феномени, що зустрічаються в недільному Євангелії:
Ісус Христос радикалізує деякі заборони Старого Завіту: гнів на брата прирівнює до вбивства, пожадливий погляд на жінку до перелюбу з нею (див. Мт 5, 22. 28). Ісус також радикально відмовляє в праві на розлучення: «А Я кажу вам, що кожний, хто відпускає жінку свою, той штовхає її на перелюб; і хто одружується з розлученою, той чинить перелюб» (Мт 5, 32). В Євангелії від Матея справа розлучення ще раз буде розглядатися в 19 розділі. На запитання, чому ж Мойсей у П’ятикнижжі дозволив чоловікам давати своїм жінкам розвідного листа і віддаляти її від себе, Ісус відповідає: «Мойсей через закам’янілість вашого серця дозволив вам відсилати від себе ваших дружин, але спочатку так не було» (Мт 19,8). Таке радикальне трактування цієї справи Ісусом викликає таку ж саму радикальну реакцію Його учнів: «Коли така справа чоловіка з жінкою, то не варто одружуватися» (Мт 5,10). Паралельні місця з Євангелія (Мк 10,11; Лк 16,18) не залишають жодного сумніву, що Ісус Христос у своєму навчанні радикально не допускає розлучення.
Постає однак питання, чи Євангеліє від Матея не послаблює категоричність тону, коли у Мт 5,32 та 19,9 зазначає, що Ісус Христос робить певне виключення: «хіба що йдеться про розпусту». Деякі інтерпретують цей вислів таким чином, що у випадку подружньої зради свого подруга зраджена сторона може розлучитися. Ця інтерпретація однак не узгоджується ані з контекстом, ані з усім навчанням Ісуса, ані з самим текстом. Справа в тому, що подружня зрада в біблійній мові окреслюється словом moicheia, а в тексті Матея стоїть слово porneia, яке є перекладом єврейського слова zenut, що в равіністичному навчанні вживалося на окреслення неправних зв’язків між родичами і спорідненими. У книзі Левіт (у 18 розділі) є цілий список таких зв’язків. Отже, Євангеліє від Матея не пом'якшує категоричного висловлення Ісуса про справу розлучень, а лише зазначає, що слово про нерозривність подружжя не стосується тих подружніх союзів, які неправомірно уклалися між родичами чи спорідненими. Таке подружжя, наприклад, було між Іродом та Іродіадою, дружиною його брата, яке ганив Йоан Хреститель.