Питання: Чи є в Святому Письмі заборона зображувати Бога і поклонятися цим зображенням?
Відповідь: У Старому Завіті є заборона людині зображувати Бога: «Не роби собі різьби і всякої подоби з того, що на небі вгорі, і що на землі долі, і що в воді під землею» (Вих 20,4). Але там також зустрічаємо веління Бога про символічні зображення: наприклад, мідного змія або Ковчег завіту. Ці знаки провіщали спасіння через втілення Слова. У книзі Мудрості є пояснення: спасіння тоді прийшло не від змія, а від Того, кого змій символізував: «бо хто повертався до Нього, спасався — не тим, що бачив, але Тобою, Спасителю всього» (Мудр 16,7). На цей символ пізніше посилається й сам Ісус: «І, як Мойсей підніс змія в пустині, так мусить піднесений бути й Син Людський, щоб кожен, хто вірує в Нього, мав вічне життя» (Йн 3,14-15), пише Vatican News.
Саме на цій підставі VII Вселенський Собор засудив іконоборство і наказав вшановувати ікони — зображення Христа, ангелів і святих. Вшановуючи образ, ми прославляємо Того, хто на ньому зображений. Святий апостол Павло називає Ісуса Христа «образом невидимого Бога» (Кол 1,15). Сам Бог об’явив себе у Христі. Християнське пошанування зображень не суперечить першій заповіді, яка забороняє ідолів. Справді, «шанування образу скероване до прообразу» і «той, хто вшановує образ, вшановує зображену особу». Вшанування ікон та інших зображень — «це вираження глибокої поваги», а не поклоніння, яке належить одному лише Богу. В термінології Католицької Церкви слово «поклоніння» ніколи не використовується щодо зображень.