Світ

Найбільша загроза сьогодення — брак конкретності

15 Лютого 2019, 11:46 825

Єзуїтський часопис «La Civiltà Cattolica» опублікував зміст приватного спілкування Папи Франциска з латиноамериканськими єзуїтами, що відбулося під час Апостольської подорожі до Панами.

Наприкінці січня ц.р. Папа перебував у Панамі на Всесвітньому дні молоді. Згідно зі звичаєм, підтримуваним під час кожної Апостольської подорожі, він зустрівся з місцевими єзуїтами. Зустріч відбулася 26 січня 2019 року в приміщенні Апостольської нунціатури, в передостанній день візиту. В ній взяли участь як досвідчені священики похилого віку, так і 18 новіціїв, які ще тільки долучилися до Товариства Ісуса, повідомляє Vatican News.

Підкреслюючи, що почувається як у сім’ї, Святіший Отець відповів на поставлені запитання, ділячись також особистим досвідом. Свідком розмови був о.Антоніо Спадаро SI, директор єзуїтського часопису «La Civiltà Cattolica». Він переписав її для чергового випуску журналу, отримавши від Папи згоду на публікацію.

 

Єзуїт і політика

У світлі зустрічей, що відбувалися тими днями, Папа Франциск вказав на три «глобальні проблеми політичного характеру». Перша — нові форми колонізації, зокрема «ідеологічні та культурні». З цього випливає заклик до співбратів-єзуїтів аналізувати, «яким саме (формам) піддаються наші народи». Другий аспект, що викликає стурбованість Святішого Отця, — «звикання до атмосфери жорстокості й ненависті», якою позначені наші суспільства. Третє стосується «справедливості», яка «шукає лише покарання», не залишаючи місця для надії.

Папа ствердив, що «Євангеліє є політичним вираженням, бо спрямоване на polis, до суспільства, до кожної людини як члена суспільства». У цьому контексті «політична активність ченця не означає боротися в складі якоїсь політичної партії»; завдання полягає в тому, «щоб бути понад сторонами, але не як той, хто вмиває руки, але як той, хто супроводжує їх на шляху дозрівання, вносячи погляд християнського вчення». За його словами, «в Латинській Америці не завжди була політична зрілість».

 

Не підпорядкуватися ідеологіям

Папа згадав про те, що єзуїти були «першопрохідцями в роки християнських соціальних змагань» в Америці. Він вказав на жертву о.Рутіліо Ґранде, вбитого 1977 року, та її вплив на святого Оскара Ромеро. «В цей період, — зауважив він, — були єпископи, деякі навіть дуже близькі до тодішніх режимів, які вважали, що канонізувати Ромеро означало би “канонізувати” марксизм». За його словами, «важливо не піддатися впливові ідеології, ні з того, ні з протилежного боку», включно з «асептичною» ідеологією не втручатися, яка є «ще гіршою ідеологією».

 

Інкультурація віри та святості

Відповідаючи на сумніви, висловлені молодим єзуїтом з народності майя, Святіший Отець наголосив, що «кожен повинен зберігати культуру, з якої походить», бо святість, яка є головною метою богопосвяченого життя, «має ґрунтуватися саме на цій культурі, а не на іншій».

«Ти, що походиш із цих культур, прошу тебе: не дозволь своїй душі закам’яніти. Залишайся майя до кінця, будь єзуїтом і майя», — закликав Папа. У цьому контексті він згадав беатифікаціний процес іншого єзуїта, Маттео Річчі, який був місіонером у Китаї. Папа вказав на його дружбу з Сюєм Ґванці, «мирянином і китайцем, який його супроводив і залишився при цьому мирянином і китайцем, освячуючись як китаєць, а не як італієць, яким був Річчі».

 

Конкретність і легковажність

Згадуючи про свій досвід настоятеля новіціату, Святіший Отець говорив про деякі наставлення, які вважає фундаментальними. Це, зокрема, прозорість сумління та чеснота конкретності, «якої сьогодні вимагається від усіх, тим більше від єзуїта». «Досить витати у хмарах… Духовне життя — конкретне. Саме життя — активне і конкретне. Дружба — конкретна», — наголосив Папа. Ставити під загрозу життя — це одна з найнебезпечніших справ, які є на сьогодні. «Справді, — зауважив він, — ми живемо в часи, коли тимчасове переважає над остаточним».

 

Віртуальність і зустріч

Викликом Папа Франциск називає також цифрове середовище, адже «воно допомагає створювати контакти, а не “зустріч”». У цьому контексті Папа говорив про загальну кризу «нашої спроможності зустрічатися». Способом реагування на цей виклик він називає спілкування між молодими та похилими віком. «Коріння надають літні люди. І коли я кажу, що молоді повинні зустрічатися зі старими, то не пропоную якоїсь романтичної ідеї», — наголосив Святіший Отець.

Фото: La Santa Sede

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

Папа Франциск

МІСЦЕ

Панама
← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

ПІДТРИМАЙТЕ CREDO
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ми з вдячністю приймемо Вашу допомогу. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, роботу веб-майстра та гонорари фахівців. Переказ через ПриватБанк: Пожертвування можна переказати за такими банківськими реквізитами:

5168 7427 0591 5506

Благодійний внесок ПРИЗНАЧЕННЯ ПЛАТЕЖУ: Добровільна пожертва на здійснення діяльності часопису CREDO.

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Щиро дякуємо читачам за жертовність усім, хто нас підтримує!
Підпишіться на розсилку
Кожного дня ми надсилатимемо вам листи з найважливішими та найцікавішими новинами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: