Любов є конкретною і виявляється тоді, коли ми чинимо добро. Байдужість це прихований спосіб не любити Бога і наших ближніх.
Натомість, потрібно «забруднити руки», пам’ятаючи, що Бог нас першим полюбив. Так можна підсумувати п’ятничну проповідь Папи Франциска у Домі святої Марти, повідомляє Vatican News.
Літургійне читання цього дня, взяте з Першого послання апостола Йоана, присвячене темі любові. Тому Святіший Отець зосередився саме на цьому аргументі. За словами Папи, апостол Йоан добре розумів, що таке любов, адже пізнав її у власному житті, ввійшовши у серце Ісуса.
Два твердження апостола Йоана можна назвати «зрозумілими», зазначив Папа. Перше є основою любові: «Ми любимо Бога, бо Він нас перший полюбив». Любов походить від Нього; ми починаємо любити, бо усвідомлюємо, що спершу Господь нас обдарував своєю любов’ю. Якби Всевишній нас першим не полюбив, то ми би, своєю чергою, не могли любити. За приклад Папа навів дітей, які спочатку обдаровані любов’ю своїх батьків, а потім і в них розвивається здатність любити інших.
Слідом за апостолом Єпископ Рима ствердив: брехуном є той, хто каже, що він любить Бога, не люблячи свого ближнього. Папа підкреслив, що апостол Йоан не називає таку людину невихованою, але — брехуном. Багато людей можуть знайти собі виправдання, чому вони не люблять, зокрема, через зазнані від інших людей болі й страждання. Однак слова Святого Письма цілком чіткі: «Хто не любить свого брата, якого бачить, той не може любити Бога, якого не бачить».
Якщо хтось скаже, що він, щоб бути чистим, п’є виключно дистильовану воду, то маємо для нього погану звістку: така особа помре, бо дистильована вода не корисна для життя. Щось подібне і з любов’ю: справжня любов це не дистильована вода, а щоденна, звичайна, з проблемами, з радощами та переживаннями. Справжня любов є конкретною, а не з лабораторії. Тому ми не маємо змоги любити Бога, але ненавидіти нашого ближнього чи бути до нього байдужим. Байдужість — це прихований спосіб не любити Бога і наших ближніх.
За цієї нагоди Папа процитував святого Альберта Уртадо: «Не робити зла — це добре, але не робити добра — це погано».