Під час недільної зустрічі з вірними Святіший Отець говорив про те, хоч нелегко дотримувати заповідей так, як цього вимагає Ісус, та Він дає нам для цього особливу допомогу — свою благодать і любов.
Заповіді це засіб свободи, який допомагає нам не бути невільниками пристрастей та гріха. На це звернув увагу Папа Франциск, коментуючи перед молитвою «Ангел Господній» у неділю, 16 лютого 2020 р., уривок із Нагірної проповіді, в якій Ісус навчає правильного підходу до вимог мойсеєвих заповідей, повідомляє Vatican News.
Як зауважив Святіший Отець, Господь Ісус закликає слухачів бути відкритими для Бога, який «через Закон навчає нас справжньої свободи та відповідальності». Тож заповідями треба жити як інструментом свободи, адже «коли піддаємося спокусам і пристрастям, то перестаємо бути володарями й головними дійовими особами свого життя, але стаємо неспроможними розпоряджатися ним вільно та відповідально». І війни, яких не бракує у світі, — це наслідки опанування пристрастями.
Прийняти заповіді до серця
Наступник св.Петра звернув увагу на те, що промова Ісуса побудована на чотирьох антитезах: «Ви чули, що було сказано… а Я кажу вам». Тут розглядаються «щоденні ситуації», такі як убивство, перелюб, розлучення та клятва. «Ісус не касує приписи, що стосуються цих тем, але пояснює їхнє глибше значення та вказує на духа, з яким їх необхідно виконувати. Він заохочує перейти від формального зберігання закону до суттєвого виконання, приймаючи закон у серце, яке є центром намірів, рішень, слів і жестів кожного з нас», — сказав Папа, підкреслюючи, що саме із серця «походять як добрі, так і лихі вчинки».
«Приймаючи Божий закон у своє серце, — пояснив він, — ми розуміємо, що коли не любимо ближнього, то деякою мірою вбиваємо себе самих та інших, бо ненависть, суперництво й поділи убивають братню любов, яка лежить в основі міжособистісних стосунків. І це стосується як сказаного про війни, так і пліток, оскільки язик убиває. Приймаючи Божий закон до серця, розуміємо, що треба панувати над прагненнями, бо не все, чого пожадаємо, можна мати, й не є добрим піддаватися егоїстичним і власницьким почуттям. Коли приймається Божий Закон до серця, то розуміємо, що потрібно облишити стиль життя, який складається з недотриманих обіцянок, як також перейти від заборони кривоприсяги до рішення взагалі не клястися, прийнявши наставлення повної щирості з усіма».
Сила любові та благодаті
За словами Святішого Отця, Ісусові відомо, що нам нелегко жити заповідями так «глибоко і всеосяжно». Тому Він підтримує нас своєю любов’ю, адже прийшов у світ «не лише для того, щоб сповнити Закон», але й для того, щоб «обдарувати нас своєю благодаттю, щоб ми могли чинити Божу волю» через любов до Нього і до ближніх. Все «можемо зробити» з Божою благодаттю, й святість полягає у тому, щоби «зберігати цю безкорисливість, дану нам Богом».
«Ідеться про те, щоб довіряти та вручити себе Йому, Його благодаті, цій безкорисливості, яку Він нам дає, прийняти руку, яку Він постійно нам простягає, щоби наші зусилля та необхідні старання завжди знаходили Його допомогу, наповнену добротою та милосердям», — сказав Папа. Ісус запрошує нас чинити поступ на дорозі любові, яку Він нам показав і відправною точкою якої є серце. І це дорога, щоб «жити по-християнському».
«Нехай же Діва Марія допомагає нам прямувати дорогою, накресленою Її Сином, щоби досягнути справжню радість і поширювати повсюди справедливість і мир», — побажав Святіший Отець.