Сер Джеймс МакМіллан, один із провідних композиторів сучасності, виступив на захист католицької тотожності Людвіга ван Бетховена, пише Vatican News.
Цього року припадає 250-та річниця народження цього німецького генія музики. Коли про ного говорять — надто часто забувають, що Бетховен був глибоко католицьким композитором. Ба більше, МакМіллан, який сам — католик і має у доробку чимало сакральних творів, стверджує, що нині помітна сильна тенденція до «декатолизації» найбільших сакральних творів, таких як Missa Solemnis Бетховена чи «Реквієм» Моцарта, або «Сон Геронтія» Елгара.
На переконання МакМіллана, спроба позбавити Бетховена його католицької віри випливає з того факту, що сучасна постмодерністична культура, з усім своїм песимізмом і скептицизмом, не дає собі ради з його творчістю, неспроможна запропонувати задовільне пояснення його величі. Для Бетховена музика не була виключно питанням ремесла, але мала в собі божественний елемент. Він сприймав свій труд як місію і покликання. Глибоко вірив, що велика музика здатна зворушити світ, — пише на шпальтах «The Catholic Herald» шотландський композитор.
Пишучи про католицизм Бетховена, МакМіллан посилається на його заповіт і листування. Німецький музикант звертається до Бога, пише про досвід Його близькості та прагнення зрозуміти Його. В листі до ерцгерцога Рудольфа він визнає: «Ніщо не більше за близькість Божу та ширення Його слави серед людей».
Сер Джеймс визнає, що Бетховен був барометром своїх часів, уже близьких тоді соціальних перемін. Тому його часто інтерпретують крізь призму політики. Його твори, однак, мають ще й інший вимір. У Missa Solemnis — одному з найбільших, як стверджує МакМіллан, католицьких творів історії, проявляється також глибоке пізнання Божого Милосердя. Жорстокості війн та революцій відкупляє Агнець Божий, Той, який милосердиться над нами та обдаровує миром.