Папа має геніальну ідею — приготуватися до Ювілейного року, прочитуючи заново соборні документи, — каже о. Марко Фрізіна.
Всесвітньо знаний церковний композитор, автор сакральних творів і музики до фільмів, а заодно керівник хору Римської дієцезії пояснює: в цих документах було викладено шлях, який у багатьох вимірах іще очікує на сповнення, — пише Vatican News.
Допомогою в цих приготуваннях має служити спеціальна серія 34 «Соборних зошитів», опрацьована Дикастерієм з питань євангелізації, який після останніх реформ очолює сам Папа. Публікація є коментарем до чотирьох Конституцій Собору. Отець Марко Фрізіна приготував 14‑й зошит, де пояснюється роль музики в літургії.
«Інколи музика є простором, полишеним на імпровізацію, а іншим разом вона стає більше спектаклем, аніж молитвою; не раз буває також демонстрацією різного. Церква — дуже вимоглива, бо музика має величезне значення у молитві, так само як вона має величезне значення в житті людини, бо виражає найглибші почуття й говорить про те, чого слова не можуть виразити, неспроможні переказати. Тому, як стверджує Собор, сакральна музика становить інтегральну частину літургії. Вислів, від якого почалася вся реформа сакрального співу, походить від Пія Х: ‘слава Божа і освячення братів’. Тобто ми маємо вертикальний вимір, яким є прославлення Бога і в якому ми даємо Богу те, що в нашому виконанні найкраще, у співі, в музиці, яку вибираємо. Але є також другий вимір: освячення братів. Це момент, коли віруючий зустрічається з іншими, разом прославляючи Бога і прямуючи спільним шляхом. Важливо зрозуміти, що літургійна музика служить відкриттю серця віруючого та скерування його до Бога у спільній молитві. А отже, мова має канони, має приписи, і водночас спирається на Боже Слово, віру і на ту прекрасну концепцію, якою є участь, типова для Собору. Ми зрозуміли, що не співають поодинці, не творять музика на самоті, — її творять разом».