«Дієвість молитви, в моєму розумінні, залежить не від правильних слів, а від глибини близькості та єднання з Богом», — каже євангелізатор Мартін Зелінський.
Робити те, що Ісус
— Чи можна навчитися молитви про зцілення?
— Молитва це загалом щось таке, чого можна навчитися, і моя думка — що це триватиме все наше життя. Це ж учні просили Господа Ісуса: «Господи, навчи нас молитися» (Лк 11,1). Чи можна навчитися зцілення? Ні, бо його чинить Господь, коли ми проголошуємо Євангеліє і надаємо себе в Його розпорядження, служачи іншим.
— Чому молитва якоїсь людини «спрацьовує», а Євхаристія в чийомусь намірі — не обов’язково?
— Як на мене, виходити потрібно з того, що це сам Господь Бог є джерелом благодаті, як у Євхаристії, так і в харизмах. Між цими дійсностями немає конкуренції. Євхаристія — це вершина і взірець молитви Церкви, а харизматичне служіння — це неймовірно дієве знаряддя у тому, щоб приводити людей до Христа.
Недавно, наприклад, коли я був на Євхаристії, то, прийнявши Святе Причастя, відчув надзвичайну близькість Господа Бога. Саме тоді я дуже конкретно почув у серці, про яких людей маю молитися під час вечірнього молитовного служіння. Цей вечір приніс плоди кількох дуже сильних свідчень про зцілення. Євхаристія, отже, становить джерело нашої духовної сили, якої ми як віруючі потребуємо, щоби служити харизмами. Так я бачу цю залежність.
— Чи є якась спеціальна форма такої молитви, чи достатньо власних слів? А може, звичний десяточок Розарію? Як молитися про зцілення на практиці?
— На мою думку, не про те йдеться, щоб навчити людей «чудесних формулок», які принесуть зцілення, але треба наголошувати на будуванні правильних стосунків із Богом. Дієвість молитви, за моїм відчуттям, залежить не від правильних слів, а від глибини близькості та єднання з Богом. Про це говорять численні святі, наприклад, св. Тереза Велика у «Внутрішньому замку». Такого зв’язку з Богом нас вчить, наприклад, молитва прослави. Ми безкорисливо приходимо прославляти Бога і проводити з Ним час, а плодом цього часу нерідко є досвід вислуханої молитви. Якщо ми розставимо правильні наголоси — тобто не на те, що МИ можемо зробити, сказати, вчинити, а на те, що для нас зробив Ісус, — тоді Його благодать звершує в нас великі діла. Так мені каже мій досвід.
Здоров’я має свою цінність
— Як дати собі раду з тим, що не буде «ефекту» — принаймні, видимого — такої молитви?
— Результат молитви не мусить бути помітним одразу. Ми чули численні свідчення зцілень, які стали помітними тільки через кілька днів або після чергового візиту до лікаря. Ми молимося про зцілення не для того, щоб побачити миттєвий результат, але щоб бути слухняними дорученню Господа. Він щоразу, коли посилав учнів, казав їм чекати на прояви сили Божої. Ми бачимо це при розісланні як дванадцятьох, так і сімдесяти двох. Я стараюсь ніколи нікому не давати безпідставних обіцянок, а з якнайбільшою любов’ю дати комусь свій час, увагу і поставитися до нього так, як на нього дивиться Ісус — як на найважливішу особу на світі. Мені дуже близьким є речення, яке сказав Папа Франциск: що він воліє бачити Церкву відважну, яка виходить назовні, інколи припускається помилок, — аніж закриту, яка хоче тільки оборонити, як у фортеці, те, що має.
— Здоров’я це цінність для віруючого, чи, може, воно не таке вже й важливе?
— Якби здоров’я не було важливим, то ми як віруючі не ходили б до лікарів. Церква нас вчить, що Бог прийшов спасти цілу людину. Дух, душу й тіло. Я завжди дивлюсь на ідеальний зразок — Господа Ісуса. Якби служіння з молитвою зцілення не було важливим, то Ісус не марнував би стільки свого часу протягом короткої прилюдної діяльності. Якби вирізати з Євангелія фрагменти, які говорять про тілесні зцілення, то ми би скоротили їх на багато розділів… Якщо для Ісуса це було важливим, то для нас — Його містичного Тіла — також має бути таким. Вочевидь це має більший і глибший сенс, аніж ми зазвичай вважаємо.
Довідка:
Мартін Зелінський — лідер спільноти «Голос Божий» зі Скерневичів, Польща. Євангелізатор, член національного служіння «Charis». Випускник Академії фізичного виховання (AWF Варшава), студент теології.
Переклад CREDO за: Даріуш Дудек, Aleteia