У польській пресі (не виключно у «Газеті Виборчій») чимало статей про те, що «курія арештовує малюнки, виставлені в рамках фестивалю ART.eria». Прес-бюро Митрополичої курії у Ченстохові оприлюднило обіжник, у якому сказано:
«Інформуємо, що ченстоховська Церква як на сьогодні не займала жодної позиції стосовно вистави ART.eria і не «заарештовувала» жодних малюнків.
Крім того, якби «Газета Виборча опублікувала справжню відповідь речника Курії, напевно не було би непорозумінь і перекручень, нібито священики або «курія» усунули згадані зображення з виставки на Алеях. У неділю, 15 вересня, люди, які почулися ображеними суттю вміщених зображень, принесли їх до курії й там залишили. Працівники, які прийняли принесене, не знали, що то частина якоїсь виставки.
Оскільки на зворотному боці видніло прізвище директора Ченстоховського музею, його повідомили про ці зображення. Він висловив побажання їх побачити. Йому показали. Проте він не зумів вказати власника. Також він і не забрав цих малюнків. Зображення чекають на їх відібрання у куріальному офісі. Досі по них ніхто не зголосився».
По з’ясування справи преса звернулася до о. Петра Заборського, прес-представника Ченстоховської архидієцезії.
— Ми не знаємо, хто зірвав зображення і приніс їх до офісу курії. Таку інформацію я переказав у п’ятницю «Газеті Виборчій». Мої слова «не знаю» було замінено на «не хочу сказати», а це серйозна різниця. Коли я поздвонив до редакції з проханням спростувати повідомлення, то почув, що така інтерпретація припустима. Є велика різниця між тим, що надруковано, і дійсністю. У п’ятницю я авторизував свою відповідь, та попри авторизацію в ній зробили зміни. Можна знайти слова, ніби то самі «священики позривали зображення». Це неправда. По-перше, Церква досі не висловилася щодо фестивалю ART.eria, попри те, що з морального і релігійного погляду він залишає бажати кращого. По-друге, то не священики «арештували» зображення, не священики їх зривали. Я отримав інформацію, що малюнки було принесено до курії та залишено в приймальні. Ми не знаємо, хто їх зірвав і туди приніс.
— Деякі медіа, — з жалем каже речник курії, — не переказують фактів, а творять їх у такий спосіб, аби вцілити у Церкву. Після цієї статті я отримав дуже багато образливих телефонних дзвінків та електронних листів, які прямо атакують ченстоховську курію і священиків. Мені болить, що люди, які цей текст прочитали, можуть дістати упередження щодо Церкви. Нас показують як тих, хто поширює мову ненависті. Через недобросовісність журналістів «Газети Виборчої» образ Церкви представлених у невигідному світлі, — сказав о. Петро Заборський.
Написи на образі, що представляє зустріч Марії з Єлизаветою: «Маріє, поляки назвали тебе своєю царицею! – Хто? – Ну, я думала, що якраз ти знаєш. Треба перевірити у вікіпедії».
Напис на образі, що представляє натхненність Писання: «Значить, так. До муки додаєш два яйця, вимішуєш, додаєш трохи масла…»
*
Мистецький рівень «творів», коли на відомі картини художників доліплюються «смішні» написи, не розумніші від підліткового клепання демотиваторів, — для тверезого розуму навіть не потребує особливого оцінювання. Якщо на засадах демократії хтось дозволяє собі ображати мистецтво, а заодно і релігійні почуття громадян, то ті само громадяни на таких само підставах мають право зробити з таким «художеством» те, що вважають за потрібне.
За матеріалами: wiara.pl