Інтерв’ю

Семінаристи запитують кардинала

19 Червня 2016, 16:29 2325
Паролін у семінаристів УГКЦ

Учора Державний Секретар Ватикану кардинал П’єтро Паролін відвідав Український католицький університет та зустрівся з семінаристами УГКЦ.

Після промови кардинала семінаристи поставили йому кілька запитань.

— Який погляд Святого Престолу й Ваш особистий на реалізацію великодушного акту Папи Франциска – надання гуманітарної допомогти постраждалим від війни в Україні?

— Від початку війни на Сході України дипломатичні структури Святого Престолу намагаються впливати на її позитивне вирішення. Хоча, знайте, що попри те, що дипломатична сила є велика, але водночас вона є й надзвичайно слабка. Чому? Слабкість в тому, що єдиний засіб впливу дипломатії є її слово. І саме сила або слабкість слова дипломатії визначає політику Ватикану. Друга річ – простір діяльності, прояву милосердя. Цей жест Папи звернений до тих, хто сьогодні немає допомоги – вимушені переселенці й ті, хто продовжує перебувати на території бойових дій. Ця акція є бажанням Понтифіка підкреслити свою близькість до цих людей. Папа в цьому жесті продовжує ту лінію, яку обрав для свого понтифікату: показати Церкву, яка бере тягарі Божого люду на себе. Я розчулений до глибини серця, що Папа довірив мені бути його посередником у справі допомоги потребуючим людям. Часом в житті ми не можемо зробити нічого, але інколи наблизитися до страждаючої людини, побути з нею поруч, потиснути їй руку може змінити все. Завдяки старанням Апостольського Нунція в Україні мій візит розпочався із тієї землі, яка є найближчою до зони бойових дій – із Запоріжжя, де я зустрівся із чисельною громадою вимушених переселенців, якими опікується БФ «Карітас–Запоріжжя» УГКЦ. Я сподіваюся, що інші зможуть наслідувати цей добрий приклад Папи Франциска уваги і єдності в цей складний час для України. Увага має проявлятися через конкретну дієву допомогу потребуючим людям, але й також на дипломатичному просторі, аби ця війна не перетворилася на «забуту війну».

— Незабаром відбудеться Всеправославний собор, проте спостерігаємо ситуацію, коли РПЦ відмовляється бути присутньою на ньому. Який погляд на це Ватикану?

Важко судити наміри інших людей та їх вчинки. Не беруся судити цю ситуації. Та є в серці смуток, бо не хочеться, щоби цей вчинок РПЦ зробив неможливим цей Всеправославний собор. Прагнення Бога – шукати єдності і задля неї працювати. Вірю, що для нас така ситуація є викликом бути діячами і творцями єдності. Можливо це наше прагнення зародить в інших Церквах таке ж прагнення єдності. Безперечно це питання має звертатися до кожного особисто: чи ми робимо конкретні кроки в пошуках єдності? Я вірю що внутрішня готовність до самопожертви, служіння в любові зможе перемогти спротив єдності. Гадаю, що ми не повинні перейматися іншими, а повинні дбати про себе. Власне, Христос був добрим взірцем тої великої сили любові, яка перемагає усі спротиви єдності. Він, як зерно, впав і помер, аби вирости численними плодами. Такий досвід має ваша Церква, яка свого часу померла, для того щоби відродитися в цій молоді і стати знаком Божої присутності й любові. Якось, мене покликали прийняти участь в богослужінні з нагоди канонізації Блаженної Марії Єлизавети, яка була шведкою, що поновила чернечий Орден Святої Бригіди. Готуючись до проповіді я пізнавав її життя й думки. Вона була великою діячкою екуменічного руху з лютеранами. Вона навчала, що єдиний шлях єдності – шлях зростання в любові кожного зокрема. Споглядаючи її шлях екуменізму мені спадає на думку питання: чи кожен з нас зростає в любові? Бо якщо кожна Церква, так робитиме, то повільно буде будуватися шлях до єдності.

 

— Що було для вас найтяжчим в досвіді служіння в Мексиці? Які пригадуєте радісні моменти?

Коли я був секретар в Апостольській Нунціатурі Мексики, то потрапив вже на останній період творення стосунків зближення Церкви і держави. Творцем усієї цієї праці був тодішній Апостольський Нунцій. Він працював 25 років, щоби дійти цієї згоди. У Мексиці 80% населення є католиками, натомість державний уряд був антикатолицький. Увесь цей процес мав ризик розірватися до самого кінця і лише на останній стадії, за допомогою Президента Мексики, вдалося підписати єдність між Церквою й державою. Власне, найбільша радість для мене було бачити, що католики стали повноправними громадянами своєї держави, а не особами другої категорії, як було до того часу. Церква змогла отримати свої права і почала повноправно виконувати свої обов’язки.

Коли Папа вирушив у першу подорож на зустріч із єпископами Мексики, то в програмі візиту було передбачено відвідання головного катедрального собору в Мексиці. Папа мусив піднятися на балкон і поблагословити весь люд. Але, насправді, цього не можна було здійснити, бо за конституцією Мексики будь-який релігійний жест був протизаконним. Тоді Міністр внутрішніх справ, сказав, що всі люди по-різному вітаються, тож такий жест був розцінений, як жест вітання. Ми змогли всеодно дійти до повноцінного визнання Церкви там.

А ще є історія, про одну монахиню, яка працювала там в нашій Нунціатурі. Для нас вона була дуже святою. І ми, аби якось її вивести з рівноваги, жартома питалися, чому вона допомагає масонам, які приходять до Нунціатури. Бо в той час до нас приходили багато політиків, які виступали проти Церкви. А сестра казала, що немає жодного страху, бо перед тим як вітатися, вона завжди макає руки в святу воду.

— Які у Вас враження від відвідин України?

— Я знав ситуацію в Україні, бо ми у Ватикані від самого початку війни відслідковуємо ситуацію. Мене вразило те, що війна на Сході вразила всю державу. Навіть перебуваючи тут у Львові всеодно відчутна ця суспільна біда, велике національне горе. А ще я побачив, що війна пробуджує в людей бажання допомагати і бути солідарними. Від початку війни ватиканська дипломатія чітко говорила на всіх політичних зустрічах, що ця ситуація повинна бути вирішена  на рівні міжнародного права з дотриманням  непорушності кордонів України. Безперечно, це повинно бути здійснено шляхом мирних переговорів. Вже один з перших кроків зроблено: Мінська угода є початковим шляхом. Молімося і чинимо все можливо, щоб це відбулося!

— Як трактувати те, що в Гаванській декларації, підписаній Папою й Патріархом РПЦ, УГКЦ трактують, як церковну спільноту?

— Я не знаю чому такий термін був згаданий в тексті. Можливо не догледіли ті, хто укладали цей документ. Та, якби ви побачили текст в першій його версії, то ваша увага торкалася й не тільки цього.  Ватиканський секретаріат дуже сильно змінив текст в аспектах щодо України. Я запевняю, не було фізичної можливості помітити цей термін, бо було набагато більше речей, які необхідно було змінити. Зараз ми повинні дивитися вперед. Дивімося вперед з великою надією!

Як відомо, сьогодні кардинал П'єтро Паролін зустрінеться з семінаристами Римо-Католицької Церкви в Україні.

Програма офіційного візиту Держсекретаря Ватикану до України

Руслана Ткаченко, фото: Олександр Ласкін, Департамент інформації УГКЦ

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

МІСЦЕ

Львів
← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com z-lib books