Релікварій, що містився в шпилі катедри Нотр Дам, знайдено за згарищі вчора, у Великий вівторок 2019 року.
Серед того, що згоріло у пожежі Великого понеділка, називали також і мідного півня — символ зречення апостола Петра, який мав стопитися у вогні. Відтак говорилося, що згоріли вміщені там реліквії: покровительки Парижа св.Женев’єви, покровителя Франції св.Діонісія, а також фрагмент із Тернового вінка.
«На щастя, півень знайшовся», — сказав у вівторок Патрік Палем, колишній голова і нинішній радник фірми Socra з Марсак-сюр-л’Іля, департамент Дордонь. Цій фірмі доручили реставрацію 16 скульптур ХІХ століття з чеканеної міді, які були забрані в минулий четвер із даху катедри Нотр Дам. Вони оточували шпиль, який збудував архітектор Ежен Віолле-ле-Дюк.
Це скульптури чотирьох євангелістів і 12 апостолів, серед яких Віолле-ле-Дюк увічнив і свої риси, надавши їх св.Томі. Скульптура св.Томи не дивиться, як інші, на Париж, а немовби приглядається до самого шпилю.
Мідний півень мав бути знятий зі шпилю тільки в червні та висланий до майстерні реставрації та консервації творів мистецтва і пам’яток старовини (Socra).
Всередині півня вміщено, зокрема, реліквії св.Женев’єви, яку часто зображають із двома ключами Парижа на поясі, як Опікунку міста й ініціаторку будівництва славетної базиліки абатства Сен-Дені, що започаткувала у Франції мистецтво готики. Цей храм, присвячений св.єпископу Діонісію, Покровителю всієї Франції, служив головним некрополем її володарів.
Також у цьому релікварії зберігалися коронаційні відзнаки та інші французькі регалії. Релікварій святої, з присвяченого їй храму, на місці якого нині стоїть Пантеон, був знищений, коли 1793 року французи публічно спалили її реліквії.
Мідний півень містить також реліквії св.Діонісія, першого єпископа Парижа, мученика, і фрагмент Тернового вінка. Вони теж присвячені охороні Парижа.
Релікварій, який уцілів під час обвалу згорілого шпиля, що сягав майже 100 метрів і палав як свіча, тепер будуть досліджувати, наскільки він зберігся. Потрібно буде вирішити, чи на відреставрованому шпилі вміщати його назад, чи зробити копію, зазначив Палем.
Коли в середині ХІХ століття Віолле-ле-Дюку довірили реставрацію Нотр-Дам після нищень і руйнувань Французької революції, архітектору було заледве 30 років. Він поставив шпиль, який замінив собою зруйнований у XVIII столітті.