Актриса Жюльєт Бінош розмовляла з Папою Франциском про екологію.
На спеціальній аудієнції Папа прийняв 3 вересня 2020р. у Ватикані 16-особову французьку делегацію — теологів, науковців, екологів, як віруючих, так і невіруючих. Через п’ять років після виходу енцикліки «Laudato sì» вони запитали Святішого Отця, як він оцінює сприйняття цього документа у світі та які бачить найпильніші виклики для екології.
Папа нагадав, що ця аудієнція є природним наслідком зустрічей, які французький єпископат уже деякий час систематично організовує на тему згаданої енцикліки з фахівцями різних галузей, для яких тема захисту створіння — дуже важлива. У переказаному учасникам аудієнції тексті промови зазначено, що пандемічна криза виявила нашу слабкість, а водночас і взаємну залежність. Погане ставлення до спільного дому може мати серйозні наслідки не тільки для довкілля, але також для суспільства та людства. Святіший Отець вказав, що в царині захисту довкілля робиться щоразу більше, але все ще замало, інколи ми й просто відступаємо.
«Зі свого боку, Католицька Церква прагне уповні брати участь у діяльності на захист спільного дому. Вона не має готових розв’язань, щоб їх запропонувати, і не ігнорує труднощів у технічних, економічних та політичних питаннях, ані також різноманітних зусиль, які несе з собою це зобов’язання, — сказано в тексті підготовленої промови. — Однак Церква хоче конкретно діяти повсюди там, де це можливе, а насамперед прагне формувати сумління, щоб підтримувати глибоке й тривале екологічне навернення, яке саме по собі може відповісти на важливі виклики, перед якими ми стоїмо».
Франциск зазначив, що наука й віра пропонують різні підходи до дійсності, а це може принести плоди життєдайного діалогу на благо спільного дому. Коли ми дивимося на створіння виключно як на джерело експлуатації та власних інтересів, зазначив Папа, то виявляється розірваною бажана Богом гармонія та проявляються глибокі нерівності, несправедливості й поглиблюється страждання.
«Все між собою пов’язане, — написав Франциск. — Та сама байдужість, той самий егоїзм, та сама жадібність, та сама пиха, те саме ствердження, що ми володарі й деспоти світу, провадять людину, з одного боку, що нищення видів та грабунку природних засобів, натомість з другого — до експлуатації бідних, використання праці жінок та дітей, порушення прав сім’ї, неповаги до права людини за життя від зачаття до природного кінця».
За своєю енциклікою «Laudato sì» Папа нагадав, що «якщо екологічна криза це відкриття або зовнішній вияв етичної, культурної та духовної кризи сучасності, то ми не можемо обманбвати себе зціленням наших стосунків із природою та довкіллям без зцілення всіх основоположних людських стосунків».
Святіший Отець підкреслив, що не буде нового зв’язку з природою без нової людини. Саме через зцілення людського серця можна мати надію на зцілення світу від його суспільних і екологічних неспокоїв.