У четвер 15 лютого у соборі святого Патрика в Нью-Йорку відбувся скандальний похорон відомого трансактивіста і захисника легалізованої проституції, що викликало значне обурення громадськості через те, що храм використали для просування ідеологічного порядку денного, який суперечить католицькому вченню.
Як повідомляє CNA, активісти не повідомили пастирів про те, що «Сесилія Джентілі» насправді була біологічним чоловіком, що ідентифікував себе як жінку. Померлий допоміг декриміналізувати проституцію у Нью-Йорку, лобіював закони про захист «ґендерної ідентичності» і займався збором коштів на користь трансґендерів.
«Я тримав це в таємниці», — сказав у коментарі «The New York Times» організатор служби Сейє Дорошоу. За його словами, друзі Джентілі попросили, щоб похорон відбувся в соборі святого Патрика, оскільки цей храм — «це ікона», якою, на їхню думку, був і сам Джентілі.
Трансактивіст Оскар Діас сказав у коментарі для «Time», що прощання з Джентілі у соборі святого Патрика було «доречним» і описав цю подію як акт дарування «святості» захиснику трансґендерів.
Під час літургії целебранс отець Едвард Догерті називав Джентілі жіночими займенниками і говорив про нього як про «нашу сестру». Крім того, під час молитви вірних читець молився за так звану трансґендерну медицину, а присутні часто і схвально називали Джентілі «матір’ю повій». Біля підніжжя вівтаря стояв портрет народженого в Аргентині Джентілі з німбом, оточений іспанськими словами «повія», «трансвестит», «благословенна» і «мати».
Під час літургії присутні радісно вигукували, аплодували та скандували «Сесилія!» і «madre de putas!» («мати повій»). Виконання «Ave Maria» кантором собору було перерване, коли один із присутніх вигукнув «Ave Cecilia!» і почав танцювати у центральній наві. Роздуми мирян під час літургії порівнювали боротьбу Джентілі за нормалізацію проституції та лобіювання трансґендерної медицини зі служінням Христа повіям і маргіналам. Діас описував покійного як «цю повію, цю велику повію, святу Сесилію, матір усіх повій». Присутні аплодували стоячи, а отець Догерті сидів у кріслі целебранса, підперши рукою підборіддя.
Незрозуміло, чи знав персонал собору, що Джентілі був чоловіком, який ідентифікував себе як жінку. У п’ятницю собор святого Патріка перенаправив усі запити медіа до архідієцезії Нью-Йорка, яка ніяк не прокоментувала те, що відбулося.
Згодом у суботу архідієцезія оприлюднила заяву отця Енріке Сальво, душпастиря собору, який сказав, що співробітники собору «не підозрювали, що наша гостинність і молитва будуть принижені у такий святотатський і оманливий спосіб».
Сальво сказав, що представники Церкви поділяють «обурення через скандальну поведінку під час похорону тут, у соборі святого Патрика», а також повідомив, що кардинал Тімоті Долан відслужив у соборі Месу відшкодування за святотатство.
Кілька головних американських медіа назвали похорон проривною подією і ознакою того, що Католицька Церква змінює своє вчення — або, принаймні, свій тон — щодо сексуальності і людської антропології. Журнал «Time» назвав похорон транс-активіста у католицькому соборі «немалим подвигом», тоді як «The New York Times» описав службу як «буйний політичний театр».
Єзуїт Джеймс Мартін, відомий захисник ЛГБТК, чий підхід до пастирської інклюзії викликав суперечки в Церкві, спочатку висловив свою повну підтримку події: «Відправа Меси похорону трансґендерної жінки у соборі святого Патріка — це потужне нагадування у час Великого посту про те, що ЛГБТК є такою ж частиною Церкви, як і будь-хто інший, — сказав він у коментарі «The New York Times». — Цікаво, чи сталося би це покоління тому».
Однак у суботу Мартін уточнив свій коментар у дописі в соцмережі Х: «Очевидно, що на мій погляд ЛГБТК-люди мають бути так само включені в свою Церкву, як і будь-який інший парафіянин. Так само очевидно, що храми є священними місцями, і певні дії є поза межами, — сказав він, додавши, що його запрошували проповідувати на службі, однак його не було у місті. — Я не бачив запису всієї служби, але деякі побачені дії вразили мене, — хоча, можливо, для пастви вони були радісними та святковими, — як неповага до священного місця. Мені здається, можна бути водночас і радісним, і шанобливим».
Сам Джентілі, що раніше ходив до Католицької, а потім до баптистської церкви, вважав себе атеїстом, хоча в інтерв’ю у листопаді 2023 року сказав, що останнім часом цікавиться Богом.
«Релігія була настільки фундаментальним аспектом мого життя, що я завжди матиму з нею якийсь зв’язок. Я досі прагну почуття спільності та приналежності, яке, як я знаю, багато людей знаходять у вірі», — сказав він.