Ґрунтуючись на нових нормах розпізнання надприродних явищ у Католицькій Церкві, Дикастерій віровчення заперечив надприродний характер подій, пов’язаних з Еленітою де Хесус і святинею Святої Гори в Пуерто-Рико.
У листі від 1 серпня, адресованому єпископу Кагуаса, префект Дикастерію, кардинал Віктор Мануель Фернандес, підтвердив, що Еленіта де Хесус «не була Дівою Марією».
У своєму листі кардинал зазначив, що Еленіта де Хесус, катехитка-місіонерка XIX століття, «жила під впливом Святого Духа, у милосерді та проголошенні Євангелія, натхненна глибокою любов’ю до нашої небесної Матері, Діви Марії».
Він також зазначив, що вона служила Католицькій Церкві у вирішальний момент історії, коли віра перебувала під серйозною загрозою, і що люди називали її «матір’ю» за «прекрасну поставу, яку бачили в ній».
«Це правда, що у її житті ми бачимо ознаки великого єднання зі страждальним Ісусом Христом, і що багатьма своїми жестами вона поширювала вшанування Марії, небесної Матері. Є різні свідчення, що вона була схожа на Богородицю, і через надмірне захоплення дехто припустився помилки, стверджуючи, що вона сама була Дівою», — зазначив Фернандес.
Кардинал заявив, що «слід цілковито уникати ототожнення Еленіти де Хесус з Господом нашим Ісусом Христом, єдиним Відкупителем, або з Дівою Марією, першою співучасницею праці Її Сина».
«Щодо будь-яких спроб приписати Еленіті де Хесус тотожність Господу чи Пресвятій Діві Марії, не може бути іншого судження, ніж “constat de non supernaturalitate” (немає нічого надприродного). Еленіта де Хесус — не Діва Марія», — наголосив Фернандес.
Водночас префект Дикастерію віровчення зазначив, що «не можна заперечувати, що постать Еленіти де Хесус має велике значення для Церкви в Пуерто-Рико, і її слід розглядати з точки зору сприяння цілковитій відданості Царству Божому».
«Вона би раділа, якби ті, хто її люблять, використовували її постать як мотивацію присвятити себе виключно Богові й уникали перенесення на неї тих жестів пошани, які належать Матері Ісуса Христа. Краще не пошкоджувати цей скарб спотвореннями його початкового значення», — продовжив він.
Кардинал Фернандес висловив надію, що Свята Гора «завжди буде місцем, де поклоняються Ісусу Христу, єдиному Господу і Відкупителю, як того бажала Еленіта де Хесус, смиренна і бідна серед бідних».
З моменту встановлення нових правил розпізнання надприродних явищ Дикастерій віровчення оприлюднив уже п’ять рішень: три схвальні (марійні об’явлення «Містичної Троянди» і «Мадонни на скелі» та тринітарні видіння Джоакіно Дженовезе) й два негативні (об’явлення «Матері всіх народів» в Амстердамі та об’явлення в Тревіньяно).