Літургійні читання східного обряду та роздуми із журналу «Скинія» на 2 серпня
Цікаво помітити, як від першого захоплення Ісусом люди швидко переходять до Його відкинення. Згідно з Лукою, це сталося з Ісусом уже на початку Його діяльності звільнення на цій землі, ще й посеред власного народу. Усе життя Ісуса наповнене сильним відкиненням. І мова не про прості дискусії навколо різних точок зору. Відкинення сягне кульмінації в Єрусалимі, де Ісуса розіпнуть, вб’ють його опоненти. Чому Ісуса відкидають? Першою перешкодою є Воплочення — Ісус є одним із них (Чи ж він не син Йосифа?). Народ очікував зіркового Месію, здатного робити чудеса і фокуси. Їм здавалося неправдоподібним, що Бог діятиме через нічим не примітну людину, походження якої всі знають. Приказка Лікарю, вилікуй себе самого може мати таке значення: Він же бідний, без суспільної програми, нездатний звільнити навіть своїх домашніх з гніту та бідності.
Другою перешкодою є пошук чудес: Про що ми чули, що сталося в Капернаумі, зроби те й тут на Твоїй батьківщині. Ісус відмовляється робити знаки для власної користі, бути ідолом достатку, престижу, сили та багатства (подивися на спокуси Ісуса: Лк 4, 1-12). Ці дві перешкоди заважають великому Сьогодні звільнення прийти до людей Назарета. Крім того, ситуація Ісуса подібна до ситуацій пророків Старого Завіту, відкинених власними співвітчизниками.
Маємо запитати себе, чи сьогодні ми, християнська спільнота, здатні на пророцтво, чи дозволяємо Богу об’являтися через нашу дію. Світ ще не осягнув свого кінця, ще багато чого треба зробити. Хіба маємо чекати інших Іллів чи Ісусів, які обтрусять порох зі своїх сандалів і підуть проповідувати Царство іншим народам і культурам, що не з цього стада?
Пророцтво, харизма, послідовність і свідоцтво ніколи не знайдуть миру, поки достаток, влада, престиж та багатства окремих людей чи народів будуть володіти рештою світу. Суспільство без пророків втратило напрямок руху і стає мілким. Суспільство, яке переслідує та вбиває пророків, завжди буде рабом ілюзії власної самодостатності.
Журнал «Скинія» — греко-католицький двомісячник, присвячений щоденній духовності.
Підтримайте автора роздумів — «Скинію»!
▪️Новий номер картки ПриватБанк: 5169 3305 2243 6531 (Чобіт Ольга Іванівна)
▪️Для власників картки Монобанк: https://send.monobank.ua/jar/7CJJ5U5JwP
Обов’язково просимо написати електронного листа на адресу skinia.ua@gmail.com