Інтерв’ю

Псевдотерапевтичні групи — це пастка

12 Серпня 2013, 12:34 2133
секти і пастки

Кількість сект орієнтального характеру стабілізувалася, натомість прибуває груп, які посилаються на християнські корені, але при вербуванні членів використовують техніки психічних маніпуляцій.

Отець Томаш Франц, координатор Домініканських центрів інформації про нові релігійні рухи та секти, переймається, що немає моніторингу сект, а ця проблема занедбана як на законодавчому, так і на урядовому рівнях.

— Кілька років тому було багато шуму щодо наступу саєнтололії, нещодавно відзначалося зростання зацікавленості апокаліптичними культами. Цього року рівень загроз нижчий чи вищий?

— Кількість осіб, які шукають допомоги в наших центрах, більш-менш постійна. Натомість якісно змінюється рід проблем, із якими звертаються ті, хто потребує допомоги. З саєнтологією стало тихіше, але більшає груп, які задля шукання нових та затримання знайдених членів використовують механізми суспільного впливу або й навіть техніки психоманіпуляцій.

Крім них, активні останнім часом групи терапевтичного характеру, і йдеться тут не так про давно вже вписані в нашу дійсність «цілительські послуги», як про організації чи окремих осіб, які знаються на психології. Це відносно нове явище, де людям, які шукають психологічної допомоги, які переживають різні кризи, емоційні, інтерперсональні чи кризи особистості, пропонують допомогу з використанням вельми сумнівних методів, нетерапевтичних, пов’язаних не з головними напрямками психотерапії, а часто з парапсихологічними псевдотехніками, що мають парарелігійну основу. Також небезпечними є фірми, які пропонують легкий заробіток, а насправді це фінансові піраміди.

— Чи відзначено якісь нові явища, нові способи вербування, негативні наслідки впливу сект чи нових парарелігійних культів?

— В принципі, методи психічної маніпуляції однакові з певного погляду, змінюється тільки їхнє змістовне наповнення, за допомогою якого здійснюється маніпуляція, та гроно тих, на кого вона скерована. Не можна визначити єдиного профілю піддатливої на маніпуляції особи; в кожному окремому випадку треба розглядати життєву ситуацію потенційного адепта, кризи, які він переживає: не тільки кризи віри, а насамперед емоційні, які стосуються міжлюдських відносин. Часто до пасток потрапляють люди, які прагнуть швидко пізнати релігійне відновлення або саморозвиток — на жаль, не з допомогою тривалої наполегливої праці, а через якісь трюки, пропоновані духовними псевдовчителями.

— Чи існують секти національного чи міжнародного профілю, які слід визнати особливо небезпечними?

— За традицією, ми уникаємо відповідей, які мають на меті вирізнення тієї чи тієї секти, уникаємо наклеювання ярликів, тому що створення списку, лексикону таких загроз звільняє від критичного мислення про свій власний духовний розвиток або релігійну активність. Своєю інформацією та профілактичною працею ми стараємося дати всім зацікавленим немовби знаряддя для самостійного оцінювання явища, з яким вони мають справу, аби могли відповідально прийняти рішення щодо своєї поведінки.

— Як поводитися, коли дізнаємося про те, що хтось нам близький вступив у контакт із сектою?

— Допомога людині, яка потрапила в секту, зазвичай розпочинається від допомоги її сім’ї. Це тривалий процес, який вимагає включення членів родини у переформулювання способів комунікації поміж собою так, аби жертва секти могла заново знайти зв’язки і довіру в родині. Важливо, щоб ця допомога була пропонована висококваліфікованим фахівцем. Це насамперед психологічна допомога, а потім, другим планом уже, теологічна. Безпосередньою реакцією на повідомлення, що хтось близький потрапив у секту, не може бути агресія чи відкинення: необхідно спробувати зрозуміти людину та підтримати емоційний зв’язок, а потім якнайшвидше сконтактуватися з фахівцями.

— До кого можна звертатися в такому разі?

— На мій погляд, варто співпрацювати з тими, хто крім духовної допомоги може порадити також психолога, знайомого з цією тематикою. Не варто розпочинати співпрацю з тими, хто в рамках допомоги радить тільки доктринальний діалог із жертвою секти, який часто перероджується на безплідну боротьбу аргументів.

 

За матеріалами: deon.pl

 

 

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

Польща
← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com Immediate Unity