Знаменита «П’єта» у базиліці св.Петра отримала нове освітлення. Світлодіоди, що працюють у чотирьох «сценаріях», допоможуть паломникам і туристам краще сприймати шедевр Мікеланджело.
Кардинал Анджело Комастрі, керівник «Фабрики святого Петра» — відомства, відповідального за збереження ватиканської базиліки, пояснив, що нове освітлення, розроблене з науковим підходом, дозволяє краще зрозуміти універсальну цінність цього твору сакрального мистецтва. «П’єту» він назвав «вірою, що вирізьблена з мармуру», пише Vatican News.
В ілюмінації використовуються світлодіоди останнього покоління, теплого білого тону, з дуже високою передачею кольорів.
Чотири «сценарії» освітлення дістали назви за сторонами світу. У варіанті «північ» світло фокусується на самій скульптурі, тоді як підлога, стеля й тло освітлені мінімально. «Схід» — це «разючий» промінь світла, що падає на «П’єту» й кидає різку тінь. «Південь» відзначається повним увімкненням ілюмінації, завдяки чому скульптура стає вся блискуча і перетворюється сама у джерело світла. Сценарій «захід» призначений для «щоденного вжитку», коли твір мистецтва перебуває за охоронним склом. Тут світлові промені перетинаються рівномірно під симетричними кутами.
«П’єта» — «Оплакування Христа» — це перша й найбільш видатна скульптура такого роду, яку створив Мікеланджело Буонаротті. Її копії можна побачити в багатьох католицьких храмах в усьому світі. Знаменитий твір мистецтва представляє тіло Ісуса на колінах Марії, зняте після розіп’яття. Інтерпретація Мікеланджело — безпрецедентна, оскільки збалансовує ідеали епохи Відродження: класичну красу й натуралізм. Це єдина робота скульптора, яку він підписав.