Неможливо впізнати Діву Марію в «оновленій» версії знаменитої картини XVIIст. пензля Мурільйо. «Непорочне зачаття» — черговий, після «Ecce Homo» і статуї св.Георгія, знищений витвір мистецтва.
Останніми роками Іспанія стала відомою на цілий світ, на жаль, через скандали, пов’язані з невдалою реставрацією творів мистецтва — від «Ecce Homo» до статуї св.Георгія на коні. Цього разу жертвою невдалої реставрації стало полотно XVIIст. роботи видатного художника епохи Бароко Бартоломео Естебана Мурільйо.
«Непорочне зачаття» Мурільйо знищене
Приватний колекціонер із Валенсії попросив місцевого реставратора меблів освіжити картину Мурільйо «Непорочне зачаття». Однак реставрація пішла не за планом. Ангельські риси Діви Марії перетворилися в… невпізнану версію «Непорочної».
Spain has been hit by yet another bungling restorer, who turned this Virgin Mary painting into an unrecognizable blob: https://t.co/G2uKfLNf8o pic.twitter.com/0ASSjL1ybZ
— Artnet (@artnet) June 23, 2020
Ця картина Мурільйо — одна з кількох, які майстер написав на цю тему в другій половині XVIIст. Нині знищений витвір мистецтва перебуває в руках професійного реставратора.
Після такого, вже не першого, невдалого втручання експерти закликають урегулювати питання реставрації творів мистецтва, щоб запобігти подальшим випадкам їхнього знищення.
В інтерв’ю для «The Guardian» Фернандо Каррера, колишній президент іспанського Об’єднаного товариства реставраторів творів мистецтва (ACRE), розповів, що сьогодні реставратори, які не мають відповідних навичок, можуть цілком законно працювати над цінними творами мистецтва: «Зізнаймося, що ці люди нищать витвори мистецтва».
Llega el ‘nuevo Ecce Homo’: así quedó la escultura de San Jorge en la parroquia de San Miguel de Estella tras una cuestionada restauración https://t.co/Mz5ZbmFeY0 pic.twitter.com/ihN74VAMBZ
— elEconomista.es (@elEconomistaes) June 25, 2018
Реставратори: Ми маємо інвестувати в нашу спадщину!
Разом з іншими експертами в галузі історії мистецтва Каррера закликав до кращого врегулювання законів, щоб вони вимагали, зокрема, обов’язкової освіти з професійної реставрації. В своєму інтерв’ю «The Guardian» Каррера також сказав:
«Парадоксально, але це показує, як важливі професійні реставратори. Ми маємо інвестувати в нашу спадщину; але перш ніж говорити про гроші, маємо переконатися, що люди, які займаються такими роботами, мають відповідну підготовку».