Хоча Церква часто підкреслює славне воскресіння у тілі для тих, хто на Небі, ми нечасто думаємо про те, що станеться з кожним, хто перебуватиме у пеклі.
Вони також отримають воскресле тіло, але не так, як ті, хто буде спасенний. Катехизм Католицької Церкви пояснює це вчення.
«Хто воскресне? Усі люди, що вмерли: “Вийдуть ті, що чинили добро, на воскресіння життя. А ті, що зло чинили, — воскреснуть на суд”» (ККЦ, 998).
Отець Вільям Сондерс із «Арлінґтонзького католицького вісника» розширює цю відповідь: «Як щодо воскреслих тіл проклятих у пеклі? Ці тіла матимуть ідентичність, цілісність і безсмертя, але не наші трансцендентні якості. Вони матимуть умови, необхідні для того, щоб зазнати вічного покарання у пеклі, але не для того, щоби прославляти Господа разом із тими, хто перебуватиме на Небі».
Для кожного, хто вирішить потрапити у пекло, щоб бути там відокремленим від Бога, це означатиме лише страждання, про які Ісус часто згадує у Євангеліях.
Читайте також: 7 речей про смерть, суд, рай і пекло, які повинен знати кожен католик
«Ісус часто говорить про вогонь “геєнни”, який “не вгасає”, призначений для тих, які до кінця свого життя відмовляються увірувати і навернутися, і в якому вони можуть згубити разом душу і тіло. Ісус заповідає суворими словами, що Він “пошле своїх ангелів, які зберуть із Його Царства (…) тих, що чинять беззаконня, і кинуть їх до вогняної печі” і що Він виголосить слова осудження: ”Ідіть від Мене геть, прокляті, у вогонь вічний”» (ККЦ, 1034).
Однак варто зазначити, що головна пекельна кара — це вічна ізоляція від Бога, єдиного, в кому людина може мати життя і щастя, для яких вона створена і яких вона прагне. Безумовно, фізичні страждання будуть сильними, але вони не йтимуть ні в яке порівняння з відчуттям ізоляції від Бога, яку ці душі вільно обрали наприкінці свого життя.
Варто пам’ятати, що нікого й ніколи не «відправляють» до пекла. Це вільний вибір тих, хто проживає своє життя відірвано від Бога, і хто перед дверима смерті радше обере ізоляцію від Нього, аніж спілкування з Ним.
Читайте також: Постапокаліпсис по-християнськи: чи потрібно боятися кінця світу?
Крім того, Катехизм також говорить нам: «Церква молиться, щоб ніхто не погубив себе: “Не допусти, Господи, щоб я був колись відлучений від Тебе”. Якщо правда, що ніхто не може спасти себе самого, то правда також і те, що Бог “хоче, щоб усі люди спаслися” і що для Нього “все можливо» (ККЦ, 1058).
Переклад CREDO за: Філіп Кослоскі, Aleteia