Контроверсійний редизайн інтер’єру собору Нотр-Дам у Парижі, включно з можливими інсталяціями у жанрі стріт-арт та зміною освітлення, був схвалений органами, відповідальними за культурну спадщину.
Церковна влада непохитна у тому, що плани реконструції інтер’єру — частина ширшого проєкту відновлення після пожежі — не є революційними, а просто пропонують тепліший прийом відвідувачам святині.
Але ймовірні зміни наразилися на велику критику: понад 100 громадських діячів підписалися під заявою для газети Le Figaro, у якій сказано, що плани «повністю підривають декор та релігійний простір» ґотичної пам’ятки. Один паризький архітектор сказав у заяві для The Art Newspaper, що Нотр-Дам ризикує перетворитися «на політкоректний Діснейленд».
Це не вплинуло на рішення 20 експертів Національної комісії з питань спадщини та архітектури, які у четвер, 9 грудня, проголосували за план редизайну.
«Експерти винесли сприятливий вердикт щодо програми ремонту інтер’єру», — повідомили у Міністерстві культури у коментарі для AFP.
У експертів було кілька незначних зауважень — зокрема, вони захотіли побачити проєкт нових лав з власним освітленням та спеціальним механізмом, який дозволятиме піднімати та опускати їх, якими планується замінити старі стільці.
«Ми дуже задоволені цим рішенням, яке дотримується загальних принципів, які ми окреслили, включно з роботою з освітленням та увагою до відвідувачів» — сказав отець Жіль Друен, відповідальний за внутрішній ремонт.
Згідно з ранішими повідомленнями, сповідальниці, старовинні вівтарі та класичні статуї можуть замінити муралами зі звуковими та світловими ефектами, які створюватимуть «емоційний простір». «Стежка відкриттів» проведе відвідувачів крізь різні каплиці, з акцентами на Африку та Азію. На стінах будуть світлові проєкції священних текстів різними мовами, включно з китайською, а одну з каплиць буде присвячено екологічній темі, з посиланням на енцикліку Папи Франциска Laudato Si.
Міністерство культури підтвердило, що піонер вуличного мистецтва Ернест Піньйон-Ернест, а також інші сучасні художники, такі як Ансельм Кіфер і Луїза Буржуа, належать до митців, яких розглядають у якості авторів нових художніх інсталяцій, що ними планують замінити конфесіонали ХІХ століття, якими мало користуються.
Критики з Le Figaro закликали владу поважати роботу Віолле-ле-Дюка, архітектора, який капітально відремонтував собор ХІІ століття наприкінці 1800-х років, зберігши його у готичному стилі, який на той час переживав ренесанс.