Мусульмани сприймають Європу більш християнською, ніж вона сама себе такою вважає. То саме християнство перебуває на прицілі ісламу.
На це вказує професор Ремі Браґ, французький філософ релігії, один із провідних знавців ісламу, лауреат Нобелівської премії, пише Vatican News. У контексті убивства о.Жака Амеля та нещодавніх замахів у Франції та Австрії він нагадує, що остаточна мета ісламу, який насамперед є юридичним проєктом, а не релігією, — це запровадження в усьому світі закону шаріату.
Професор Браґ тримається тієї думки, що стає щоразу складніше вважати, ніби замахи в ім’я Аллаха не мають нічого спільного з ісламом, як це багато хто твердить. «То християнство як таке перебуває на прицілі. На жаль, надалі з солідарністю серед сповідників Христа — проблеми», — підкреслює французький філософ в інтерв’ю для італійського порталу «La Nuova Bussola Quotidiana». Він каже, що надалі набагато легше солідаризуватися з бульварною газеткою, яка публікує карикатури на Магомета, і кричати «Я — Шарлі» (Je suis Charlie), ніж заявити «Я — християнин» (Je suis Chrétien).
Дослідник ісламу нагадує, що терористи вважають себе героями не менш справжнього ісламу, ніж той, який сповідують їхні інтелектуали, що мешкають на Заході. В цьому контексті, вказує професор, варто пам’ятати, що іслам увійшов у силу завдяки збройним завоюванням Магомета й перших халіфів, які залишили після себе ріки крові. Він установив державну систему, законодавство якої примушувало завойовані народи до «навернення». Від початку існувало право стати мусульманином, зате покинути іслам — каралося смертю. «Ця одностороння юридична пастка призвела протягом століть до переходу суспільства на іслам», — підкреслює Ремі Браґ. Також і в сучасному світі, наголошує він, у нас відібрано право раціональної критики ісламу, яку оцінюють як блюзнірство.
На запитання про те, чи є реальна відмінність між ісламом та ісламізмом, а чи це тільки винахідливість преси, професор Браґ ствердив, що «іслам це релігійний закон. Ісламізм, як вказує суфікс “ізм”, вказує на іслам як розв’язання усіх проблем людства».
«Зарівно як іслам, так і ісламізм надалі прагнуть до однієї й тієї самої мети, якою є нав’язування, в тій чи іншій формі, закону шаріату цілому світові», — підкреслює французький філософ релігії.
Він зауважує, що «іслам —терпеливий, потайний методичний». Натомість «ісламізм поспішає, він голодний і невпорядкований». Водночас професор Браґ вказує, що у віддаленій перспективі ісламізм менш небезпечний, ніж м’яка тактика ісламу, оскільки агресивний натиск може солідаризувати суспільство. «Однак ісламізм може його також і залякати, примусити підкоритися», — зазначає французький знавець ісламу.