Дайджест

Навіщо Церкві говорити з вірними про статеве виховання

13 Вересня 2010, 00:32 2189 РІСУ

Веб-конференція з о. Ксаверієм Кнотцем.
2 частина

Запитує Тарасій

Отче Ксаверію, а чи Вам доводилося обговорювати тему статевого виховання вірних з православними або протестантськими священиками і пасторами? Чи є приклади, що вони проводять такі чи подібні бесіди-курси?

В усій Церкві – у православних та протестантів також – має місце напрям такого представлення сексуальності.

Запитує chernomorets

1. Отче! Знаю католиків, які цілком серйозно публічно говорили, що секс – це не між двома, але між трьома, бо Бог приймає участь в їхньому сексі. Мені завжди таке формулювання здавалося занадто радикальним. А яка Ваша думка?

2. З часів папи Льва 13 до Іоанна Павла 2 католицька моральна доктрина спиралася в основному на неотомізм із його вченням про природний закон і надприродну Євангельську мораль. Чи є неотомізм як філософська і теологічна основа для моральної теології і морального вчення Церкви актуальним сьогодні?

1. Така фраза, якщо її виривати з контексту, звучить не дуже добре, особливо якщо Бога уявляємо на людську подобу. Бог укритий в єдності (зв’язку) між людьми в духовному сенсі.

2. Неотомізм весь час залишається актуальний. Багато доктринальних рішень послуговується цією системою мислення. На скільки знаю, весь час є спроби вийти поза неї.

Запитує Микола Микосовський

Ще одне питання виникло до Вас… О. Ксаверію, як пояснити людині про необхідність чистоти інтимних стосунків, шкідливість для душі подружніх зрад тощо, якщо вона не вірить у Бога-Абсолюта, є цілковитим нігілістом-циніком, запеклим атеїстом, відкидає моральні рамки чи дороговкази на земному шляху, стверджуючи, що вона сама це все визначає, і коли щось уже дуже до вподоби, то значить є для неї вельми добре… Може щось відомо із власного досвіду. Спасибі!

Є люди, які ніколи не прийдуть до Бога, хоча б невідомо як страждали. Це якась таємниця людського життя: нищитиме себе або нищитиме інших людей, а все одно триватиме при своїх поглядах і поведінці.

Запитує mister_fix

Переглянув Вашу книжку… Маю два сумніви: як може монах вчити вірних про секс (не просто про взаємини, стосунки, любов, а саме СЕКС), якого він не знає. Тим більше «Секс, якого ви не знаєте»… А Ви знаєте???

По друге: все це крикливе оформлення книжки, провокативна назва, як на мене просто маркетинговий маневр, що не має нічого спільного з пастирством.

Коли люди зраджують одне одного, роблять аборти, використовують одне одного сексуально, то це добре, то нехай так залишається… бо комусь здається, що сексуальну сферу, настільки важливу, можна відпустити і не вмішувати в неї Бога. Коли людина захворіє на рак, втратить роботу, то вмішуватиме в своє життя Бога, а в сексуальне життя, завдяки якому живе, – вже ні. Який твій образ сексу? Чи випадково не як чогось злого, а отже безбожного (сподіваюся, в українській мові видно гру слів – «безбожний» → «без Бога»).

Запитує Оксана Мельник

Бачила запис в інтернеті Вашого виступу на польському телебаченні – мені сподобалося. Шкода, що в нас про таке не говорять. Здається, що в нас через ще старий радянський підхід, що «сексу в нас немає», багато пар просто не можуть зрозуміти, відчути один одного. Запитання: чи не планують отці-капуцини проводити такі виступи на українському телебаченні?

Ростуть наступники на Україні. Виступатимуть.

Запитує Оксана

Слава Ісусу Христу! Преподобний отче, буду вдячна за відповідь на ці запитання:

1. В розмові з одним богословом почула, що Католицька Церква розглядає сексуальність як основоположну характеристику людини. Поясніть, будь ласка, чому.

2. Сексуальне життя як стосунки з Богом. Що це означає?

3. Сексуальна сфера – дуже інтимна. Наскільки священик, який, попри те, що представляє під час Таїнства сповіді Бога, все-таки залишається водночас і людиною, має право входити в інтимну сферу інших людей, розпитуючи їх про «сексуальні гріхи»?

4. Чи існує у вченні Католицької Церкви різниця в підході до сексуальності жінки й чоловіка? Як Ви ставитеся до розповсюдженої думки, що дівчатам бажано зберігати дошлюбну чистоту, а хлопці цього не потребують, більше того, ті з них, які не є «масовими завойовниками» представниць іншої статі, є «неповноцінними» чоловіками?

1. Що таке сексуальність? Це вираз нашої «статевості» – мужності та жіночості. Однак кожна людина переживає її по-різному – як чоловік та жінка. Чоловік та дружина виражають свою любов, яка народжується в їхніх серцях, різними способами, між іншим і через сексуальність. Входять у взаємини між собою як чоловік і жінка. Це є той сенс сексуальності, на який звертає увагу Церква – не призначена вона для пошуків задоволення самого в собі, а зустрічі двох людей, доповненню взаємин чоловіка та дружини, вираженню їх у цілій повноті – і духовно, і фізично.

2. В першу чергу життя з Богом означає свідомість того, що сексуальність і сексуальна активність беруть участь у нашій людськості і не байдуже, як ми поводимося. В ній є духовний елемент, тобто наближаємось або віддаляємось від Бога. В подружжі Бог присутній у єдності (зв’язку), тобто у відносинах між чоловіком та дружиною, втім і в статевих. Втілюється в їх любовний зв’язок і в труди, які разом переживають.

3. Не можна не торкатися таких важливих тем, якими є любов та сексуальність (в сповідальниці також), але треба розмовляти делікатно і не змушувати людей багато говорити про цю сферу, якщо це для них дуже важко.

4. В культурі ще існує більше дозволеності для чоловіків, ніж для жінок. Така нерівність не має біблійних підстав. Господь Бог кожному, без огляду на стать, дав чітку заповідь: «Не чини перелюбу!». Якщо чоловік не виконуватиме її – він не буде сильний, не шануватиме жінок.

Запитує S. Melnyk

Хотів Вас запитати, як Ви ставитеся до секулярної політики, яку зараз пропагує Європейський Союз? Чи не важко Польщі встояти перед цим тиском? Чи можна так сказати, що Ваше душпастирське служіння є протидією гвалтовній сексуалізації і пропаганді содомії, які є атрибутами секулярної політики?

Секуляризація в Польщі дуже сильна, але думаю, що на Україні так само, хоча й у іншому культурному контексті. Останнім часом помічаю, що підґрунтям цього є дуже матеріалістичний, природничий погляд на людину. При такому баченні немає значення, що робимо зі своїм тілом, найголовніше, щоб бути задоволеним. Антидотом на це завжди буде показання людини в більш глибокий спосіб, пропонування людині подивитися на себе з іншої перспективи. В цілому, хто повірує в Бога, той зможе вистояти перед напором такого погляду на людину.

Запитує Ihor-Kamil

Cлава Ісусу Христу! Чи є перекладені українською інші ваші книги: «Подружній акт. Шанс зустрічі з Богом і подружньою половинкою», «Не бійтеся сексу. Кохай і роби, що хочеш», «Секс є божественним»….може ще якісь?!!

«Секс, якого не знаєте» – це перша позиція перекладена українською.

Запитує Іван

Слава Ісусу Христу! Переглядаючи Вашу книгу, я до кінця не зрозумів питання про оральний секс, а саме чи він не рахується гріхом, якщо завершується природнім статевим актом? В книжці пише не однозначно!

Не є гріхом. Тільки при таких інтимних способах збудження необхідно звертати увагу, щоб інша сторона почувалась при цьому добре. Бо не завжди відчуття є подібними. Іншими словами, треба взаємно слухати одне одного і розмовляти про свої пережиття.

Запитує Ірина

Шановний отче, яка була реакція в Польщі на Вашу книжку і діяльність загалом? Чи не було тиску з боку керівництва Церкви?

Хто хоче слухати, то слухає. З ієрархією Церкви в Польщі не маю жодних проблем. А що стосуються ЗМІ, то після першої хвилі критики мене сприйняли.

Запитує Шульга Александр, пастор-учитель

Слава Иисусу Христу! Есть определенная доля нестандартности – читать исследование на тему семьи (где разбираются разные сферы)от священника, который дал обет безбрачия. Но не буду повторять уже заданные вопросы, спрошу другое. Исследование темы семейных отношений укрепило Вас в идее личного безбрачия, чтобы «не иметь скорбь по плоти» и «заботиться о том, как угодить Господу»(1 Кор.7) или наоборот, побуждает бороться с искушением изменить свое посвящение и создать христианскую семью? Спасибо за ответ.

Справа в тім, що життя в целібаті та подружнє життя – це два покликання, які доповнюють одне одного. І обидва без Бога неможливо реалізувати. Твої цитати, могли б так само послужити подружнім парам, бо вони також «зносять страждання у тілі» і також повинні «турбуватись, щоб подобатись Господу» своєю любов’ю і чистим сексом.

Запитує Мирослав

Вітаю вас отче Ксаверію. Прочитав вашу книжку. Мені і моїм друзям вона сподобалась. Однак маю до вас декілька питань: 1. Скажіть а чи не легше було вам молитись в монастирських стінах, ходити на літургію, займаєтись звичним пастирюванням ніж вислуховувати масу критики і несприйняття?

2. А яка саме подія вплинула на вас, щ о ви вирішили взятись за написання книг на теми сексу?. БО як відомо у житті стаються події які нас змушують або втікати і ховатись або ставати персоною для насмішок і негативного ставлення!

3. Як ваші співбрати та й Католицька Церква у Польщі сприйняла ваші праці? Чого більше негативного чи позитивного ставлення від самого духовенства?

Дякую. З нетерпінням чекаю зустрічі у Львові

Можливо, було б і легше, але значно менш плідно й цікаво для мене. Але таке життя було б тільки поверхово (формально) монашим, бо я не в контемпляційному ордені, а в апостольському. Крім того, це важлива душпастирська тема, яку, наприклад, протестанти не маючи целібату, порушають частіше (треба віддати їм належне). Відповідаючи на поставлене запитання, думаю, що вирішальним було моє перебування на Заході і відкинення вчення Церкви багатьма духовними особами, не кажучи вже про світських. Але мали значення й зустрічі з подружніми парами, які залишалися з цими проблемами «без пастиря», а хотіли жити згідно з вченням Церкви, яке часто, правду кажучи, різним чином спотворюється. Я переконався, що це тема дуже актуальна. В Церкві беззаперечно є більше позитивного сприйняття – особливо радіють подружжя, багато священиків мене підтримує. Критикують тільки представники крайніх поглядів. Все-таки це вже не ті часи, щоб було неможливо торкатися цієї теми, а навіть необхідно це робити, щоб показувати всю повноту людського пережиття в сексуальній сфері. Люди цього дуже потребують. Взагалі, в цьому відношенні я бачу велике значення екуменізму.

Запитує bohdantr

Вчення Церкви стосовно сексуальності людей, природнього планування, контрацепції деколи в історії мінялося залежно від ситуації і нових викликів. Чи, на Вашу думку, в майбутньому можна сподіватися чогось нового? Які зараз найбільші проблеми стоять в тій ділянці перед Церквою?

Завжди видно одну ключову лінію, яка є незмінною, а погляди з нових перспектив показують щось нового в кожній епосі. Сьогодні важливо показати, що християни мають чудовий погляд на сексуальне життя і їх пропозиція може дати людям багато щастя. Не треба відкидати Бога і моральність, щоб мати насправді успішне сексуальне життя, а навіть треба зближатись до Бога, щоб так було. Якщо йтимемо в цьому напрямку, то можливо нам вдасться ослабити нурт споживацького трактування сексу і браку поваги до цієї сфери життя та її плодів.

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

СЮЖЕТ

секс

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: