Папа бачить молодь та «край Землі» в своїх перших міжнародних поїздках
Згідно з офіційними даними, літак Папи до Південної Кореї має вилетіти з Римського міжнародного аеропорту імені Леонардо да Вінчі в середині серпня. Цей час буде особливим для серця Азії. Папа Франциск має відвідати Теджон з 14 по 18 серпня.
Як повідомив отець Федеріко Ломбарді, директор Ватиканського прес-центру: «Приймаючи запрошення від президеннта Республіки Корея та корейських єпископів, Його Святість Франциск здійснить апостольську подорож до Республіки Корея з 14 по 18 серпня, з нагоди шостого Дня молоді в Азії, який відбудеться в дієцезії Теджон».
Поїздка буде першим папським візитом до Корейсього півострова за останні два десятиліття.
Папа Йоан Павло ІІ двічі відвідав Корею: весною 1984 року та восени 1989 року. Бенедикт XVI, будучи Папою, не здійснював поїздок до Південної Кореї протягом майже десятиліття. Обидва візити Папи Римського Йоана Павла ІІ зібрали рекордну кількість паломників. Поїздка до Сеула 1989 року стала одним з найбільших зібрань азіатського континенту під відкритим небом. Близько одного мільйона католиків взяли участь у Міжнародному Євхаристійному конгресі 8 жовтня 1989 року. Однак цей рекорд був побитий вже в 1995 році, коли Папа відвідав Філіппіни з нагоди десятого Міжнародного Дня молоді. Більше ніж 5 мільйонів людей взяли участь у цій події – це найбільше зібрання людей під відкритим небом.
Мандруюча Церква
Як і Папа Йоан Павло ІІ, Папа Франциск може зібрати рекордне число паломників. Зрештою Католицька Церква живе та процвітає в Південній Кореї. Справді, протягом останнього десятиліття католицизм зріс неймовірним сплеском. Офіційне число католиків-корейців зросло на 70%. Зараз більше 5 мільйонів жителів Південної Кореї, а це11% з усього населення – члени Римо-Католицької Церкви. І ця цифра продовжує зростати. Ситуація в Південній Кореї має різкий контраст з іншими частинами світу. Наприклад, у Європі відвідуваність церкви та народжуваність різко зменшились, коли континент захопив атеїзм та секуляризм. У той час, як вчені характеризують Європу як територію «пост-християнської» культури, яка ще й переживає муки демографічної зими, інші регіони натомість — у розпалі золотого віку євангелізації. Філіп Дженкіс, заслужений професор історії в університеті Бейлор, а також заступник директора Програми Бейлора з історичних досліджень в інституті досліджень релігії, розповів в газеті «Авеню» в 2009 році, що Європа «прямує до кінця, так званої, величезної монополії» на християнство, зараз християнство вкорінилося значною мірою в Африці, Азії та Латинській Америці, особливо серед бідного населення.»
Звісно, час покаже, чи буде візит Папи Франциска мати свій внесок у подальший успіх Церкви в Азії. Але оголошення про свій намір відвідати цю частину світу сигналізує про можливість його планів на майбутнє, як Понтифіка. З іншого боку, можливо, запропоноване паломництво вказує на зміни в геополітичних пріоритетах Папи.
Поглянути на «краї Землі»
Обидва Папи Йоан Павло ІІ та Бенедикт XVІ, в основному, обмежувались в своїх ранніх папських паломництвах традиційними принципами, відвідуючи Мексику, Ірландію. Німеччину, Польщу та Іспанію. Папа Франциск має щось відмінне. Крім деяких візитів неподалік Рима та італійського півострова, він поки що не відвідав Європи взагалі. На цей момент його міжнародними поїздками були: поїздка до Ріо-де-Жанейро минулого року та на Святу Землю минулого місяця. Його перша поїздка до Європи за межами Італії буде через південно-східний кордон континенту у вересні, де він відвідає батьківщину Пресвятої Мати Терези з Калькутти Албанію.
Річ не в тім, що Франциск — перший Папа, який досягнув до краю Землі. Радше, він перший, хто досягнув його так швидко.
Без сумніву, вклад Папи Йоана Павла ІІ є величезним. І хоч він був першим не італійським Папою, він говорив рідною польською, так як і іспанською мовами, що з’єднало його з 500 мільйонами людей, які живуть в Латинській Америці.
Понтифікат Папи Бенедикта XVІ не сильно відрізнявся. Протягом 2006 – 2009 років він встиг наздогнати свого попередника, зробивши майже стільки ж закордонних поїздок, як це зробив Йоан Павло ІІ в тому ж віці. Справді, Папа Бенедикт XVІ в середньому робив 3 поїздки за кордон на рік протягом свого понтифікату.
Протягом першого періоду свого понтифікату Йоан Павло ІІ зосередив більшу увагу на ситуації в Європі, особливо на проблеми комунізму в Східній та Центральній Європі. Два десятиліття тому Папа Бенедикт XVІ зосередився також на Європі та на проблемах західного секулятизму. Під час відвідин Латинської Америки, Африки, Близького Сходу, Бенедикт XVІ зрозумів головну місію свого понтифікату – відновлювати християнську віру в серці старої Європи.
Папа Франциск прокладає новий шлях. Протягом періоду так званої «революції Франциска» Папа з «краю Землі» їде до Латинської Америки, Близького Сходу та Азії, тим часом як його понтифікат сягнув лише дворічної позначки.
Кардинал усього світу
Мабуть, з цієї причини чотири з восьми членів Ради радників кардиналів з країн, що розвиваються, обрали саме Франциска. Можливо саме мета євангелізації країн, що розвиваються, дала йому пройти перший етап серед кардиналів, які з таких країн. У лютому минулого року Папа включив ще 19 єпископів та архиєпископів у Колегію кардиналів, дев’ять з яких були з країн, що розвиваються. Папа Франциск назначив архиєпископа та світських спеціалістів з економіки в питаннях його нової Економічної Ради.
У лютому до Колегії кардиналів доєднався Примас Кореї. Кардинал Ендрю Єм Су Чжун є архиєпископом Сеула і апостольським адміністратором Пуеньяна. Сеул, де католицького населення найбільше, свідчить про неймовірний ріст Католицької Церкви в Південній Кореї. Тільки в 2011 році 134 000 жителів Сеула висловили бажання прийняти таїнство Хрещення.
Кардинал Ендрю Єм Су Чжун є праправнуком Петера Єм Сік Те та Марії Кім, які були страченні за віру в 1850 році. Незважаючи на релігійні переслідування, його родині вдалося зберегти віру протягом 5 поколінь. Як Примас Кореї та їхній нащадок, зараз він підтримує духовне життя 15-х дієцезій, у тому числі 3-х архидієцезій та військового ординарію. На півострові, де історично розділені північ та південь та частина світу, де релігійні переслідування залишаються реальністю, без єпископа, який сам був жертвою цих переслідувань не обійтися.
Після отримання відповіді про підтвердження візиту Папи, кардинал Єм заявив: «Я би хотів висловити теплі привітання Папі Франциску щодо візиту в Корею. Я дуже вдячний, що Папа Римський турбується про віруючу молодь Азії та Кореї та вирішив пройти такий довгий шлях до нашої країни. Під час подячної Меси ми дякуємо за нових кардиналів, за підтримку Папи та його любов до Кореї. Тепер коли він дійсно їде до нас, я можу відчути велику Господню благодать. Візит Святого Отця до Кореї велика радість і благословення для нашої країни»”
Кардинал Єм помолився за відвідини Папи Франциска Кореї, що буде в свою чергу сприяти примиренню на корейському півострові, а також дасть надію «бідним верствам населення» стати ближчими до серця Папи.
У контексті папських візитів можна помітити, як він оцінює майбутнє й нову геополітичну ситуацію у світі.
Надії на майбутнє
Обидва Папи: Йоан Павло ІІ та Бенедикт XVІ спілкувалися з молодими католиками. У своїх численних апостольських паломництвах по всьому світу вони шукали майбутнього для Церкви у сьогоднішньому поколінні, навчаючи його мудростям традиції. Слід наголосити, що багато молодих людей завдячують цим двом Папам своєю вірою, але нинішній Папа говорить, що молодь переходить на новий рівень.
Зустріч з молоддю є основою візитів Папи Франциска. минулого літа в Ріо-де-Жанейро Святий Отець головував на святкуванні Дня молоді, де зібралось більше 3-х мільйонів паломників, більшість з яких віком від 20 до 30 років. Поїздка Папи до Південної Кореї збігається з 6-им Днем молоді в Азії. Там він матиме шанс зустрітися особисто з майбутнім Церкви, подібно як у Бразилії. Папа Франциск також має намір відвідати США в 2015 році з нагоди святкування Всесвітньої зустрічі сімей. Цими подорожами Папа демонструє те, що зустрічі з молоддю та сім’ями є для нього пріоритетними.
Крім міжнародних днів молоді, які відбувалися з 1987 по 2011 роки, не було ніяких папських поїздок, які могли стати причиною зустрічей з молодими католиками. Здається, що Папа Франциск налагоджує інший тон. Його паломництва «до країв землі» мають за головну ціль знайти молоде покоління, а саме — майбутнє Церкви. Під час відвідин Ізраїлю минулого місяця Папа особливо наголошував на майбутньому Церкви на Близькому Сході, і цим майбутнім є покоління євреїв, мусульман та християн.
У чому причина папського світового паломництва в пошуках обличчя Церкви? Відповідь проста. Молоді люди дають йому надію. І він надіється, що продовжуватиме реформувати найстаріший монархічний звичай у Європі. Як він заявив в своєму апостольському зверненні Evangelii Gaudium : «Молоді допомагають нам оновлювати та розширювати вашу надію. Вони є представниками нових напрямків для людства і вони відкривають нам майбутнє. Нам треба покинути ностальгію за структурою та традиціями, які більше вже не є животворними в сучасному світі».
Папа Франциск відвідає 6-ий Азійський День молоді в Південній Кореї за два тижні до третьої зустрічі Всесвітньої генеральної асамблеї Синоду єпископів у Ватикані. На ньому будуть обговорювати «Пасторальні проблеми сім’ї в контексті євангелізації». Разом з єпископами Папа буде обговорювати покращення пасторальної роботи в Церкві по всьому світу. Головна тема зустрічі — поширення християнської віри завдяки життю сімей. У той час, як християнські спільноти Європи занепадають, Папа Франциск хоче звернути увагу єпископів на інші частини світу та людей, які є надією та майбутнім Церкви.
Джон Пауль Шімек, Catholic World Report
Переклад: Уляна Муляр, СREDO