Коментарі

Єпископ Дубравський: священник має чекати на каяника, а не каяник — шукати священника

25 Січня 2023, 14:17 3410

Єпископ Леон Дубравський, ординарій Кам’янець-Подільської дієцезії, видав Комунікат щодо Таїнства примирення, у якому уточнив певні моменти про порядок служіння цього Таїнства та закликав священників до постійної готовності слухати сповіді вірних.

У своєму коментарі для CREDO єпископ розповів, що спонукало його видати цей документ і чому він вважає за необхідне приділяти сьогодні особливу увагу Таїнству покаяння та примирення.

— Під час своїх поїздок парафіями я переконався, що в нас є певна проблема з Таїнством примирення і покаяння. Це священник повинен чекати на пенітента у конфесіоналі, а не пенітент — шукати священника. Священник повинен прагнути примирити грішника з Богом. Не повинно бути такої ситуації, як, скажімо, у Німеччині, де людина, яка хоче сповідатися, мусить телефонувати священникові і спеціально домовлятися, щоб він прийшов. Христос ішов до людей і шукав їх, і цього ж навчив апостолів: ідіть по цілому світові та всьому створінню Євангеліє проповідуйте! 

Зараз часто буває так, що священник дуже зайнятий різною діяльністю, а Таїнство примирення при цьому немов трохи відсувається убік. Катехези і зустрічі — це добре; але бачимо, що людей у Церкві не стає більше: залишаються старі бабці, молоді дедалі менше. «Не здорові потребують лікування, а хворі». Таїнство примирення занедбується — і ми бачимо, до чого це, зрештою, призвело на Заході: у сповідальнях стоять швабри, а не сидять священники. Коли людина бачить, що у конфесіоналі сидить священник, це вже саме собою спонукає її; а коли вона бачить порожній конфесіонал — це знеохочує.  

Іноді у парафіях виділяють на сповідь лише певні години: священник сповідатиме у такий-то час, і все. Але що робити, коли людина потребує сповіді просто зараз? Може, їй необхідно це саме тепер? На мою думку, священники повинні самі йти шукати грішників. Понад усі справи ми повинні ставити на перше місце Таїнства, встановлені Господом, і до цих Таїнств людей потрібно готувати. Років 30 тому, скажімо, перед Великоднем, я міг сидіти у конфесіоналі до першої-другої години ночі — люди все йшли і йшли, я вмикав їм на касеті запис іспиту совісті, вони стояли у черзі, слухали і підходили до сповіді. Я був тоді один на парафії; зараз нас, священників, більше, ніж тоді, — але ми дедалі менше сидимо у конфесіоналах. Коли ми сиділи там годинами, то й люди ставилися до сповіді інакше, серйозніше. 

Я особисто чув скарги людей, які приїздили до храму, бо хотіли сповідатися, але не могли знайти священника. Якщо так буде — ми відучимо людей від сповіді, від необхідності сповідати гріхи, і вони занедбають це Таїнство, перестануть ставитися до нього серйозно, втратять усвідомлення своєї гріховності як такої, і ми, зрештою, підемо шляхом Лютера, який вважав, що сповідь не потрібна взагалі. Ось так і з’являються єресі у Церкві.

Таїнство примирення лікує людину, особливо якщо до нього добре приготуватися. Зараз дуже модно ходити до психологів і психотерапевтів, розповідати усе їм, але потрібно пам’ятати, що психолог не відпустить тобі гріхи. Я не хочу сказати, що вони взагалі нікому не потрібні; але я хочу наголосити, що для нашого справжнього духовного зцілення необхідні Таїнства. 

Бог дав священникові великий дар — право відпускати гріхи, і до нього потрібно ставитися серйозно та відповідально. Якщо священник це робитиме, люди йтимуть до сповіді, бо відчуватимуть у ній потребу, — а це дуже важливо. Колись до мене прийшов чоловік, який загалом 50 років свого життя просидів у в’язниці і з яким навіть священники боялися мати справу. Зрештою його направили до мене; ми з ним сіли, поговорили, випили кави, і він сказав мені, що хоче сповідатися. Ця сповідь тривала дві години, наприкінці ми обидва були аж мокрі, ну бо уявіть, людина просиділа у тюрмі 50 років і мусила розказати про весь цей тягар, який носила в собі. Для мене це був яскравий приклад того, як люди потребують сповіді; але якщо нас не буде на місці і вони муситимуть самі нас шукати, то не кожен буде це робити.

 

Подаємо також повний текст Комунікату єпископа Леона Дубравського.

 

Комунікат відносно служіння Таїнством Примирення

Вельмишановні священники!

В ці нелегкі часи для нашої країни заклик до Покаяння є дуже актуальним, як цілющі ліки, що допомагають у різного роду випробуваннях. А оскільки «пресвітери, виконуючи це служіння, діють в єдності з єпископом і беруть участь в його владі і місії, він бо є відповідальним за покутну дисципліну» (9а), тому мушу нагадати вам деякі норми зі «Вступу до обряду покаяння» і уточнити деякі справи стосовно відповідного порядку служіння Таїнства сповіді в парафіях нашої дієцезії, так щоб можливість скористатися з цього таїнства стала більш доступною для наших парафіян.

Усі священники, які отримали юрисдикцію для служіння цим таїнством на території Кам’янець-Подільської дієцезії, мусять бути постійно готовими до його звершення, оскільки «сповідник повинен бути готовим приймати сповідь завжди, коли вірні в межах здорового глузду про це проситимуть» (10б). Таку постійність Таїнством сповіді, особливо в денну пору, можуть забезпечити передусім парафії де є більша кількість священників, або санктуарії.

Проте, беручи до уваги різноманітні обставини, та що у більшості парафій проживає лише один священник, який найчастіше обслуговує в неділю і свята ще й філіальні парафії, виникає певна колізія служінь таїнствами, серед яких надається пріоритет Євхаристії, а сповідь залишається на потім. Тому звертаю вашу увагу на час звершення обряду Таїнства покаяння. У «Вступі до обряду покаяння» говориться: «Примирення пенітентів може відбуватися о кожній порі і будь-якого дня. Проте також важливо, щоб вірні знали дні і години, коли священник є присутнім для виконання цього служіння. Необхідно привчати їх, щоб сповідалися поза Месою, передусім у визначені години» (13).

Саме для цього, спонукаю вас, мої любі і шановні співпрацівники на Божій ниві, дотриматися такого порядку:

— в парафіях, де є лише один священник, Таїнство сповіді має служитися щоразу за пів години перед Євхаристією;

— натомість у парафіях, де є більше священників, особливо у перші четверги, п’ятниці, суботи, у неділі й свята, — інший священник чи священники від того, що відправляє святу Месу, нехай залишаться у конфесіоналі до кінця Меси, щоб за потреби допомогти целебрансу уділяти Святе Причастя вірним.

Також нагадую щодо використання літургійного одягу при звершенні таїнства Покаяння: «Священник, який слухає сповідь, повинен вдягнути сутану, комжу чи альбу і фіолетову столу. Ченці, які мають привілей Апостольського Престолу, можуть сповідати у рясі свого ордену, одягнувши фіолетову столу» (ОП, 38е).

На завершення хочу побажати, щоб образ невтомного сповідника і покровителя священників, св. Йоана Марії Віанея, залишився натхненним для кожного з Вас, для збільшення Божої слави.

З пастирським благословенням,
єп. Леон Дубравський

 

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com z-lib books