Як християнин повинен ставитися до гомосексуалістів? Що про це каже Біблія та Католицька Церква?
Читайте 8 запитань та відповідей про гомосексуалізм.
1.Що каже Церква про гомосексуалізм?
Катехизм Католицької Церкви нам каже:
ККЦ 2357: Гомосексуалізм означає стосунки між чоловіками або між жінками, які відчувають винятковий або переважаючий сексуальний потяг до осіб такої ж статі. Він набирав найбільш різноманітних форм упродовж століть і культур. Його психічне походження залишається загалом нез’ясованим. Спираючись на Святе Письмо, яке розглядає гомосексуальні дії як важкі спотворення (Пор. Бут. 19, 1-29; Рми. 1, 24-27; 1 Кор. 6, 9-10; 1Тим. 1, 10.), Церковна Традиція завжди проголошувала, що «акти гомосексуалізму за самою своєю внутрішньою природою є невпорядкованими» Конгрегація віровчення, Декл.«Persona humana», 8.) Вони суперечать природному законові і виключають із сексуального акту дар життя. Вони не виникають із правдивого чуттєвого і сексуального взаємодоповнення. У жодному випадку вони не можуть бути виправдані.
ККЦ 2358: Немало чоловіків і жінок мають глибоко закорінені гомосексуальні нахили. Такий нахил,об’єктивно невпорядкований, для більшості з них є випробуванням. Таких людей треба сприймати з повагою, співчуттям і тактовністю. У ставленні до них слід уникати будь-яких ознак несправедливої дискримінації. Ці особи покликані виконати Божу волю у своєму житті і, якщо вони є християнами, долучити до жертви на Хресті Господа ті труднощі, з якими вони можуть зустрітися з огляду на свій стан.
ККК2359: Гомосексуальні особи покликані до цнотливості. Через чесноти панування над собою, які вчать внутрішньої свободи, інколи через підтримку безкорисливої приязні, через молитву і сакраментальну благодать вони можуть і повинні поступово й рішуче наближатися до християнської досконалості.
2. Гомосексуалізм — це погано?
Так, гомосексуалізм не є чимось добрим.
3. Церква навчає, що гомосексуалізм це гріх?
Не зовсім так. Сам в собі гомосексуалізм чи потяг до осіб тієї самої статі не є гріхом, а лише «важким спотворенням» А вже гомосексуальні акти, тобто сексуальні зв’язки гомосексуалістів — це гріх. Уважно прочитайте ККЦ 2357.
4. Тобто, це означає, гомосексуалістам можна плювати в обличчя і палити їх на вогнищах?
Ні, навпаки. Церква наказує нам трактувати їх з «повагою, співчуттям та делікатністю», а також забороняє будь-яку дискримінацію.
5. Не розумію. Чого це я маю поважати цих збоченців?
Тому що вони люди і мають людську гідність, тому що були створені на Божий образ і подобу. Кожна людина має її в собі: гомосексуаліст, вбивця, ґвалтівник, я і ти. Навіть вокаліст гурту Сoldplay.
KKЦ 1700: Гідність людської особи коріниться в її створенні на образ і подобу Божу (артикул 1);вона здійснюється у її покликанні до Божого блаженства (артикул 2), Людині властиво вільно прямувати до такого завершення (артикул 3). Людська особа своїми свідомими вчинками (артикул 4) приймає – або не приймає – добро, обіцяне Богом і підтверджене моральним сумлінням (артикул 5). Люди формують себе самі і внутрішньо зростають: з усього їхнього чуттєвого і духовного життя вони Н39 роблять матерію свого зростання(артикул 6). За допомогою благодаті вони зростають у чеснотах (артикул 7), уникають гріха,а якщо вчинили його, то покладаються, як блудний син (Пор. Лк. 15, 11-31.), на милосердя нашого Небесного Отця (артикул 8). Таким чином вони наближаються до вдосконалення любові.
6. Якщо мені не можна їх дискримінувати, то я тепер повинен миритися із їхніми «одруженнями»?
Ні, це різні речі. Не дискримінувати в загальному означає не вважати їх гіршими людьми. Але спротив їхнім «одруженням» повинен мати місце і має право на існування, тому що укладення подружжя і створення родини є зарезервоване за чоловіком та жінкою (і лише у такій конфігурації)
ККЦ 1601: «Подружній союз, у якому чоловік і жінка встановлюють спільноту на все життя, спрямований своїм природним характером для добра подружжя і для народжування і виховання дітей: цей союз між охрещеними був піднятий Христом Господом до гідності таїнства» (Кодекс канонічного права, кан. 1055, § 1.).
ККЦ 1603: «Глибока спільність подружнього життя і любові заснована Творцем й унормована Його законами. (…) Сам Бог є творцем подружжя» (II Ватиканський Собор, Паст, конст. «Gaudium et spes », 48.). Покликання до подружжя закладене в самій природі чоловіка і жінки, якими вони вийшли з рук Творця. Подружжя не є чисто людською установою, незважаючи на численні зміни, яких воно зазнавало впродовж століть у різних культурах, суспільних структурах і духовних укладах. Ця різноманітність не повинна спричинити забуття спільних і сталих властивостей. Хоча гідність цього союзу не виявляється скрізь з однаковою ясністю (II Ватиканський Собор, Паст, конст. «Gaudium et spes »,47), проте у всіх культурах існує певне поняття величі подружнього союзу. «Бо добробут кожної людини і людського та християнського суспільства тісно пов’язаний з процвітанням подружньої й родинної спільноти» (Пор. II Ватиканський Собор, Паст. конст. «Gaudium et pes», 47.).
ККЦ 1604: Бог, Який створив людину з любові, покликав її також до любові, яка є основним і вродженим покликанням кожної людської особи. Бо людина була створена на образ і подобу Бога (Пор. Бут. 1, 27.), Який Сам є Любов (1 Iв. 4, 8. 16.). Оскільки Бог створив людину чоловіком і жінкою, їхня взаємна любов стає образом абсолютної і вічної любові, якою Бог любить людину. Ця любов є доброю, дуже доброю в очах Творця (Пор. Бут. 1, 31.). І ця любов, благословенна Богом, призначена стати плідною і втілитися у спільну справу оберігання творіння: «І благословив їх Бог і сказав їм: «Будьте плідні й множтеся, наповняйте землю та підпорядковуйте її собі» (Буг. 1,28).
ККЦ 1605: Святе Письмо стверджує, що чоловік і жінка були створені одне для одного: «Недобре чоловікові бути самому» (Бут, 2, 18). Жінка, «плоть від його плоті» (Пор. Бут. 2, 23), тобто його подоба, рівня йому, найближча йому, дана чоловікові Богом як допомога, представляючи таким чином Господа, в Якому «допомога наша» (Пор. Пс. 121, 1). «Так-то полишає чоловік свого батька й матір і пристає до своєї жінки, і стануть вони одним тілом»(Бут. 2,18-25). Сам Господь указує, що це означає нерозривну єдність їх двох життів,пригадуючи, яким «від початку» був задум Творця Пор. Мт. 19,4: «Так що вони не будуть більше двоє, лиш одне тіло» (Мт. 19,6).
7. Виїжджаєш лише на Катехизмі. А що ж про гомосексуалізм говорить Біблія?
Буде трохи багато, але прошу:
Левит 18,22: А з чоловіком не будеш лежати як з жінкою, гидота воно!
Левит 20,13: А хто лежатиме з чоловіком як із жінкою, гидоту вчинили обоє вони, будуть конче забиті, кров їхня на них!
До Римлян 1,27: Так само й чоловіки, позоставивши природне єднання з жіночою статтю,розпалилися своєю пожадливістю один до одного, і чоловіки з чоловіками сором чинили. І вони прийняли в собі відплату, відповідну їхньому блудові.
1 до Коринтян 6,9.10: Хіба ви не знаєте, що неправедні не вспадкують Божого Царства? Не обманюйте себе: ні розпусники, ні ідоляни, ні перелюбники, ні блудодійники, ні мужоложники,ні злодії, ні користолюбці, ні п’яниці, ні злоріки, ні хижаки Царства Божого не вспадкують вони!
8. Отже, підсумуємо: яку позицію повинен зайняти християнин по відношенню до гомосексуалістів?
Перш за все, варто розрізняти між гріхом та грішником. Гріх треба засуджувати (і свій перш за все), а грішника поважати. Бо, наскільки Господь Бог бридиться гріхом, настільки він любить грішника і прагне його спасіння. Повага до гомосексуаліста проявляється у тому, що його не дискримінують, не ображають і бачать у ньому людину, що була створена на Божий образ. Але не можна погоджуватися на згіршення, яке може через це відбуватися.