Питання-відповідь

Чи папа Пій ХІ насправді засудив екуменізм?

12 Березня 2019, 10:17 2252

Питання: Чи не порушилася спадкоємність учительства Церкви відтоді, як папа Пій ХІ засудив екуменізм і заборонив католикам брати участь у екуменічних зібраннях?

Відповідь:

В енцикліці «Mortalium animos» пап Пій ХІ засудив не екуменізм, а те, як його розуміли в ті часи (енцикліка написана в 1928 році). Тоді деякі, як пише папа, заперечували, що «Церква Христова має бути видимою, хоча б у тому сенсі, що вона має поставати як єдине тіло вірних, згідних у єдиній і тотожній доктрині, під егідою єдиного учительства та управління». Представники течії, яку критикував папа, сприймають видиму Церкву як союз християнських спільнот, що сповідують різні чи навіть суперечливі вчення, пише Vatican News.

Другий Ватиканський Собор проголосив не той екуменізм, який Пій ХІ засудив у «Mortalium animos», а істинний екуменізм, який не передбачає будь-якої відмови католиків від власного вчення — спасительного вчення Ісуса Христа. Тоді як у «Mortalium animos» ідеться про такий «екуменізм», який розмиває істину й породжує деяке «панхристиянство», як пише Пій ХІ, — аж до зневаги релігії, індиферентизму та релятивізму, — Другий Ватиканський Собор в декреті «Про екуменізм» стверджує: «Відділені від нас брати здійснюють чимало священнодійств християнської релігії, які, відповідно до різних умов кожної Церкви чи Спільноти, поза всяким сумнівом, можуть різними способами породжувати справжнє життя благодаті, і їх слід визнати такими, що спроможні відкривати доступ до спільноти спасіння.

Ті Церкви та відділені Спільноти, хоч і мають, на нашу думку, певні недостачі, все ж не позбавлені значення й вагомості у таїнстві спасіння. Бо Дух Христа не відмовляється вживати їх як засоби спасіння, сила яких походить від тієї повноти благодаті й істини, яка довірена Католицькій Церкві.

Проте відділені від нас брати — чи поодинці, чи їхні Спільноти або Церкви — не втішаються тією єдністю, якою Ісус Христос хотів обдарувати всіх, кого він відродив і оживотворив в одне Тіло і в нове життя. Про цю єдність свідчить Святе Письмо та шани гідне церковне Передання. Бо повноту засобів спасіння можна осягнути лише у Католицькій Церкві Христовій, яка є всеосяжним засобом спасіння. Отож віримо, що одній лише колегії апостолів, на чолі якої стоїть Петро, Господь довірив усі блага Нового Союзу, щоб утворити на землі єдине Тіло Христове, з яким мають об’єднатися цілковито всі, хто вже якимось чином належить до Народу Божого» (UR 1,3).

Християни насправді розділені — і це стає спокусою для тих, хто ще не повірив у Христа, але хоче наблизитися до християнства. Поділи між християнами сьогодні викликані не тільки доктринальними відмінностями, а й ворожнечею, лихослів’ям і навіть ненавистю. Екуменічне зобов’язання Католицької Церкви насамперед скероване на примирення, і хоча воно не завжди взаємне, Церква не перестає докладати зусиль заради того, щоб усі охрещені надихалися почуттями Ісуса Христа.

Ідея про екуменізм, яку засуджує Пій ХІ, не відповідає церковному вчительству про екуменізм. Тому не можна говорити про порушення наступності. Навпаки, Пій ХІ засуджує помилкову концепцію екуменізму, а Другий Ватиканський Собор просуває його істинне розуміння: «Під “екуменічним рухом”треба розуміти ті справи й починання, які виникають відповідно до різних потреб Церкви та можливостей нинішнього часу і спрямовані на досягнення єдності християн. Передусім це намагання вилучити з ужитку всі слова, судження та вчинки, які у світлі справедливості й істини не відповідають дійсному становищу відділених братів, а тому ускладнюють взаємини з ними; крім того, це “діалог” між відповідно підготовленими фахівцями на проведених у релігійному дусі зібраннях християн із різних Церков чи Спільнот, під час якого кожен глибше викладає віровчення своєї Спільноти і прояснює її характерні риси. Завдяки такому діалогові всі отримають правдивіше знання про віровчення та життя кожної Спільноти, а з ними — і справедливу оцінку їх. Тоді ці спільноти зможуть ширше співпрацювати в різного роду служінні для спільного блага, якого вимагає християнське сумління, і об’єднаються, наскільки це можливо, в одностайній молитві» (UR 1,4).

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

СЮЖЕТ

екуменізм

ПЕРСОНА

Пій XI

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com Immediate Unity