Погляд

Приватні об’явлення. «Навіть досвід святих не вільний від людських обмежень»

03 Лютого 2023, 12:22 1526

Щодо кількості офіційно затверджених Церквою об’явлень, то між теологами немає одностайності.

Труднощі з однозначною оцінкою виникають із кількох причин.

 

Приватні об’явлення

До 1978 р. не було офіційної уніфікованої процедури розпізнавання приватних об’явлень. Але навіть після цієї дати були випадки, коли єпископи визнавали якесь об’явлення, не дотримуючись цієї процедури належним чином (наприклад, Finca Bethany). У деяких випадках це призвело до втручання Святого Престолу та скасування рішень єпископа (наприклад, Ітапіранга або Ліпа на Філіппінах). Також траплялося, що єпископи плутали imprimatur (дозвіл на друк) для книжки з текстами об’явлень зі схваленням самих послань (наприклад, у справі о. Ґоббі).

Окрім затверджених об’явлень, також можна знайти сотні прикладів канонізованих святих, які мали пророчі одкровення. Підхід Церкви добре ілюструє лист св. Йоана Павла ІІ щодо св. Бригіди:

«У Бригіді можна побачити силу пророцтва (…). Деякі аспекти цієї незвичайної містичної діяльності з часом викликали зрозумілі застереження; але Церква відповідала на них, посилаючись на єдине публічне об’явлення, яке досягло своєї повноти у Христі й було авторитетно представлене у Святому Письмі. Навіть досвід великих святих не вільний від обмежень, які завжди супроводжують людське сприйняття Божого голосу.

Проте немає сумнівів, що, хоча Церква й не висловилася щодо окремих об’явлень, — визнаючи святість Бригіди, вона визнала справжність усього її внутрішнього досвіду. Тому він є важливим свідченням, що вказує, яку роль може відігравати в Церкві харизма, пережита в цілковитому послуху Божому Духові та повністю згідна з вимогами церковного сопричастя» (Апостольський лист «Spes aedificanti», 5).

Тому я не згадую нижче ті об’явлення, яких Церква не коментувала, хоча вони й незаперечні (наприклад, св. Фаустина Ковальська). Писемний спадок цих святих визнаний повністю згідним із католицькою вірою та мораллю; але окремі об’явлення можуть бути не вільними від людських обмежень.

 

Ґетшвальд, санктуарій

 

Що підтверджує справжність об’явлень?

Будівництво на місці об’явлення храму, базиліки чи санктуарію не становить «автоматичного» підтвердження справжності цих об’явлень. Так само схвалення Церквою якоїсь форми побожності, пов’язаної з об’явленням, не означає визнання самого об’явлення справжнім і надприродним (…). 

Ґетшвальд (Польща, 1877 р.). У маленькому селі у Вармії, всього з 20 будинками, з 20 червня по 16 вересня 1877 р. двом дівчатам — Юстині Шафранській (13 років) та Барбарі Самульовській (12 років) — над кленом біля храму понад 160 разів об’являлася Божа Мати. Дівчатка походили з бідних польських сімей із теренів Прусської анексії. Марія зверталася до них польською, що було суттєво в контексті запеклої боротьби з католицизмом і польськістю, яку вели і прусський культуркампф (за два роки до того було скасовано всі чернечі згромадження і заборонено їхню діяльність), і російський царат.

Марія представилася дітям як Пресвята Непорочно Зачата Марія і висловила бажання, щоб діти щодня молилися Розарій. Це найчастіші слова Божої Матері в Ґетшвальді — заклик до молитви, зокрема розарієвої. Дівчата бачили Її у супроводі ангелів і Дитяти Ісуса, яке в лівій руці тримало кулю, увінчану хрестом, — символ царської влади.

 

 

У деякі дні Марія об’являлася дітям навіть по три рази — завжди, коли вони молилися Розарій. Також Богородиця навчала дівчат, що Свята Меса — важливіша за Розарій, і насамперед вони мають іти на Євхаристію, а потім уже — розарієва молитва. Непорочна також кілька разів закликала замовляти на Месу наміри в конкретних потребах. Іншим разом діти запитували, що раніше буде вислухане — молитва до Бога чи молитва до Божої Матері. У відповідь почули, що «треба не запитувати про це, а молитися».

Устами візіонерок Марія також нагадала, що «зараз, перед кінцем світу, сатана обходить землю, як голодний пес, щоб пожерти людей»; однак «якщо люди ревно молитимуться, то Церкву не переслідуватимуть, а осиротілі парафії отримають священників», та «якщо люди краще молитимуться — все обернеться на добро».

Одним із наполегливих прохань Марії був також заклик жити у тверезості та безпосередньо слова: «перестаньте пити горілку». Іншим разом Непорочна з болем застерігала, що пияки «будуть покарані» (схожі слова Божа Мати сказала і про «зіпсованих дівчат»). Кілька разів Богородиця також закликала слухатися священників.

 

 

Німецький настоятель парафії в Ґетшвальді, о. Августин Вайхсель, знав обох дівчат і швидко їм повірив. Він раніше вивчив польську мову, щоб бути душпастирем для всіх католиків: і німців, і поляків. Саме він записав першу історію об’явлень і, проявивши велику сміливість (за рік до цих об’явлень у Пруссії якраз запровадили тюремну кару «за заворушення та сіяння релігійного сум’яття»), підтримував візіонерок. За це його жорстко переслідували: священника не раз викликали до суду, тримали під вартою і навіть намагалися вбити.

Вармінський єпископ Філіп Кременц, хоч і ставився спершу до об’явлень скептично, вже 18 серпня (після попередніх висновків священників, яких він просив дати свою оцінку) скликав комісію для дослідження всієї події, відвідав Ґетшвальд, був присутній під час об’явлень 4-6 вересня 1877 р. і розмовляв із дівчатами. Звіт комісії був готовий 2 вересня того ж року і містив позитивний висновок і щодо самих об’явлень, і щодо обох візіонерок: «Об’явлення в Ґетшвальді мають надприродне підґрунтя (…). Простота дітей, їхня поведінка від початку об’явлень аж до цього часу, добра думка про них, їхня безкорисливість, що не шукала зиску, — все це виключає сумніви щодо їхньої правдивості та надійності».

 

 

Наступним кроком було скликання єпископом медичної комісії та imprimatur на книжку про об’явлення в Ґетшвальді. Водночас він зазначив, що це не оцінка характеру самого феномену, а визнання того, що книжка не містить нічого, що суперечить католицькій вірі. Сам єпископ Кременц до кінця життя був обережним щодо об’явлень — він зайняв позицію очікування плодів. 10 вересня 1967 р. (на 90-річчя об’явлень) кардинал Стефан Вишинський коронував образ Ґетшвальдської Божої Матері, а 1970 р. папа Павло VI надав храму в Ґетшвальді титул Малої базиліки. Тільки на 100-річчя об’явлень, 11 вересня 1977 р., Вармінський єпископ Юзеф Джазґа остаточно — в урочистій формі, але з обережним формулюванням — санкціонував декретом культ Марії, що ґрунтується на «правдоподібних подіях, які не суперечать католицькій вірі».

Плоди об’явлень були величезні. Попри переслідування прусської поліції, тисячі людей щодня перебували на молитві. В марійні урочистості їх кількість часто сягала 20-70 тисяч. Особливо помітними були два плоди: ревність у молитві та розвиток Братства стриманості. Крім цього, помітним було відновлення чистоти серед молоді й численні чернечі покликання.

 

 

Тому дивним може здаватися те, що більшість вармінського духовенства і надалі була проти об’явлень. Хоча в інших дієцезіях ставлення до об’явлень було більш позитивним, священники «рідної» дієцезії (незважаючи на позитивний висновок теологічної комісії) більше слухалися уряду і або ігнорували об’явлення в Ґетшвальді (о. Вайхсель нарікав, що вони не хочуть навіть пропагувати сімейний Розарій, пояснюючи це тим, що люди не будуть у цьому постійними), або прямо виступали проти…

Одна з візіонерок, Барбара Самульовська, вступила до згромадження сестер Милосердя св. Вікентія де Поля і поїхала на місії в Ґватемалу. Померла в ореолі святості 1950 р. У 2005 р. розпочався її беатифікаційний процес.

*Уривок із книжки Віта Пьотра Хлондоського OFM, «Приватні об’явлення. Практичний путівник», вид. «W drodze», 2022.

 

Переклад CREDO за матеріалами: Aleteia

 

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

Польща
← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

Ми працюємо завдяки вашій підтримці
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, технічне обслуговування, роботу веб-майстра та гонорари фахівців.

Наші реквізити:

monobank: 5375 4141 1230 7557

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Підтримайте фінансово. Щиро дякуємо!
Напишіть новину на CREDO
Якщо ви маєте що розказати, але початківець у журналістиці, і хочете, щоб про цікаву подію, очевидцем якої ви стали, дізналося якнайбільше людей, можете спробувати свої сили у написанні новин та створенні фоторепортажів на CREDO.

Поля відмічені * обов'язкові для заповнення.

[recaptcha]

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам:

The Coolest compilation of onlyfans porn tapes on PornSOK.com Immediate Unity