Біблію часто називають «любовним листом до людства». На її сторінках переплетені різноманітні пов’язані зі шлюбом образи, які описують Божий народ як наречену, а Ісуса — як Нареченого.
Святий Йоан Павло ІІ писав про цей образ у своєму Листі до сімей, допомагаючи пролити світло на цю біблійну мову:
«Одного разу, розмовляючи з учнями Йоана, Ісус говорить про запрошення на весілля та присутність нареченого серед гостей: “Молодий з ними” (Мт 9, 15). Таким чином Він показав сповнення у своїй особі образу Бога-Нареченого, який уже був використаний у Старому Завіті, щоби повністю відкрити таємницю Бога як таємницю Любові».
Далі Йоан Павло ІІ додає: «Називаючи себе “молодим”, Ісус відкриває сутність Бога і підтверджує свою величезну любов до людства».
Історія спасіння — це історія любові, історія, де Бог йде за нами і стукає в наші двері, сподіваючись, що Його впустять.
Святий Йоан Хреститель прямо називає Ісуса Нареченим («молодим»), а себе — Його дружбою:
«Йоан же у відповідь промовив: “Не може людина щось приймати, коли не дано воно їй із неба. Самі ж свідчите мені, що я казав: Не Христос я, лише послано мене поперед нього. У кого молода, той і молодий. Дружба ж молодого, що стоїть та й слухає, вельми на голос молодого радіє. Отака й моя радість, що оце сповнилося! Йому треба рости, мені ж маліти”» (Йн 3, 27-30).
Навіть Ісус використовує цей образ, коли Його запитують про учнів святого Йоана Хрестителя:
«А вони йому сказали: “Учні Йоана постять часто й моляться, так само й учні фарисеїв, а твої їдять та п’ють!” Ісус же до них промовив: “Чи ж можете примусити постити весільних гостей, поки молодий з ними? Прийдуть дні, коли візьмуть від них молодого, тоді будуть постити в ті дні”» (Лк 5, 33-35).
Одним із цікавих аспектів титулу «дружба молодого» є те, що він одразу нагадує нам про Ісуса Нареченого, а це саме те, чого хотів би святий Йоан Хреститель.