Питання: Ми називаємо Євхаристію також «Божа Служба». Це насамперед служіння Бога нам. Багато хто думає, що така назва походить від того, що священник «служить» Євхаристію. Чи всі віряни під час Святої Меси також «служать»? Як кожен може служити на Євхаристії?
На запитання відповідає брат Костянтин Морозов OFM Cap, священник-капуцин, доктор богословських наук.
Тут потрібно розрізняти дві речі: на Євхаристії є Бог, Христос, — і є ми як одне ціле, Церква: священники, вірні, ті, хто співає, вмикає слайди, показує людям, де сісти, тощо. Під Божою Службою мається на увазі велике служіння всієї Церкви: прославляти Господа, уприсутнювати всю історію Спасіння і дякувати Богові за все, що Він для нас зробив. Євхаристія — це молитва прославлення, молитва подяки, великого хваління. І це робить уся Церква, не лише священник.
Євхаристія — це центр, суть усієї літургії, тому від неї бере назву вся Божа Служба. На останній Вечері Ісус Христос узяв хліб і благословив. Потім узяв чашу — і благословив. Треба дуже добре розуміти, що означає «благословив». Ісус робив те, що робили євреї під час Пасхальної вечері, тобто Він благословив Бога, зробив це у формі молитви благословення, яка возноситься всім згромадженням до Бога-Отця. Єврейською «благословення» — бераха. Єврей — це людина, яка постійно благословляє Господа. Коли це слово стали перекладати грецькою, то зробили це двома словами: «еулогео» — благословляю, кажу добрі речі; та «еухарістео» — дякую. Тому єврейське слово «бераха», а грецьке — «євхаристія» означають «подяка».
Ми приходимо на Євхаристію, щоб послужити — тобто подякувати, прославити Господа. Священник має своє завдання, народ Божий має своє завдання, органіст — своє завдання, хор — своє, лектори — своє тощо. Всі вони допомагають нам створити це найважливіше служіння, яким є прославлення Господа. Ми складаємо Христову Жертву, ми беремо участь як Христове Тіло у великому благословенні. Це, передусім, наше служіння.
Повністю розмову з братом Костянтином Морозовим дивіться тут.