Питання-відповідь

Навіщо Церкві багатство і розкіш?

24 Травня 2012, 11:54 3558


Питання: Ісус народився у бідності й усе життя прожив в бідності. Як же вийшло, що рік за роком Церква накопичила величезні багатства, які, до речі, дуже і дуже помітні у вбраннях Папи Римського? Хіба не сказав Ісус не збирати собі скарбів на землі, де їх винищують «міль та іржа»?

 

Відповідь: Почнемо із зауваження про одяг Святішого Отця. Йдеться, звичайно, про священицькі вбрання, які він одягає для Святої Літургії та інших богослужінь. Навряд чи, говорячи про вбрання, Ви мали на увазі його повсякденну білу сутану. Ісус також носив довгу туніку без швів. І, безумовно, це був пристойний і гідний одяг.

Так, Ісус народився бідним, Він вибрав бідність і полюбив бідних. Але Він не говорив зруйнувати Єрусалимський Храм через його надмірну розкіш. А ось тих, хто перетворив дім молитви на «вертеп розбійників», Він з Храму вигнав. Спостерігаючи за цим, учні пригадали слова зі Святого Письма: «Ревнощі за домом Твоїм з'їдають Мене» (Ів. 2, 17).

В Одкровенні можна прочитати, з якої матерії зроблений Небесний Єрусалим. Зрозуміло, це лише образний опис – адже Небеса нематеріальні. Однак використовуються наступні образи: «мур був збудований з яспису, а місто було як чисте золото, подібне до чистого скла. Підвалини муру міського прикрашені були всіляким дорогоцінним камінням. Перша підвалина яспис, друга сапфір, третя халкедон, четверте смарагд» (Одк. 21, 18–19).

Ось чому наші Отці по вірі не просто побудували «функціональні» храми, але наділили їх і зовнішньої символікою, яка відображає велич того, що прославляється всередині. Ми, люди, складаємося не тільки з душі: нашою невід'ємною частиною є і тіло, яке потребує і речей видимих.

Зауважимо, що для позначення величі і блиску небесної реальності та поклоніння, яке там возносять Богові, в Одкровенні згадуються найдорогоцінніші матеріали. Наприклад, кадильниця: «І прийшов другий Ангел, і став перед жертовником із золотою кадильницею, і дано було йому багато кадила, щоб до молитов усіх святих додав на золотого жертовника, який перед престолом» (Одк. 8, 3).

Деякі прикрашають і тримають у розкоші свої будинки і одяг, а коли йдеться про те, щоб віддати щось Богу, який полюбив нас, – чомусь відразу ж звинувачують Церкву в багатстві. Ті, які люблять Бога, навряд чи звертають на це увагу. Навпаки, вони хотіли б докластися до величі християнського культу. Як правило, обурюються ті, хто не ходить до Церкви, а в своєму приватному житті дозволяють собі багато чого заради задоволення власних примх.

Ісус не робив зауважень священикам за те, що вони здійснювали культ занадто урочисто. Він викривав у них інше. До того ж, пишність священицького одягу була вимогою, присутньою у Святому Письмі. Старий Завіт аж до найдрібніших деталей уточнює, якими повинні були бути священицькі ризи і прикраси. Щоб переконатися в цьому, можна почитати, наприклад, 28, 29 і 39 глави Книги Виходу і 8 главу Книги Левіт.

А одяг первосвященика був найскладнішим: на звичайний одяг левита одягали щось подібне до стихаря. У нижній частині він був вишитий фіолетовими і червоними гранатами і прикрашений золотими дзвониками. А на перший стихар потрібно було надіти ще один – ефод, що складався з переднього і заднього полотнища, які з'єднувалися на плечах двома нараменниками, і на кожному з них кріпився оправлений в золото камінь онікс з іменами колін Ізраїлевих. Нарешті, на грудях первосвященик носив наперсник – своєрідну кишеню, в якій були урім і туммім. А на зовнішній частині цієї кишені в три ряди виблискували 12 дорогоцінних каменів, на яких були викарбувані імена 12 колін Ізраїлевих.

Головний убір первосвященика був прикрашений золотою діадемою, на якій були викарбувані слова «святість» і «Ягве».

Таким чином, священицькі ризи були насичені символікою і зовсім не позбавлені матеріальної цінності. І тільки в дні спокутування священики одягалися у простий одяг з білого льону.

Слова Ісуса – «Не збирайте собі скарбів на землі, де нищить їх міль та іржа» – закликають нас дбати про наше майбутнє у вічності. І, в деякому розумінні, саме до цього закликає і краса культу. Священицькі вбрання й начиння не збирають нікому скарбів: вони є власністю Церкви як такої. Тому вони належать і мені, і тобі, і кожному члену Церкви. Вони не є приватною власністю Папи, який, до речі, в своєму приватному житті не дозволяє собі жодних дорогих задоволень.

На питання читачів відповідає російська служба

Радіо Ватикан

За матеріалами: Католицький Оглядач

 

 


 

Інші «складні питання»:

Навіщо сповідатися з гріхів священикові?
Багатство і розкіш Церкви

В яких джерелах йдеться про мучеництво апостола Петра в Римі?

Від кого походять люди?

Вона – католичка, він – розлучений православний. Чи можливий шлюб?

Два питання від мусульманина

Звідки взялася дружина у сина Адама і Єви?

Католицизм і англіканство

Про реінкарнацію

Протестанти і апостольське спадкоємство

Хто встановлює день нашої смерті?

Чи може диявол вселитися одночасно в кількох людей?

Чи можна контактувати з померлими родичами?

Чи можна молитися за тварин?

Чи можна причащатися без попередньої Сповіді?

Чи можна спати у хлопця?

Чи можна сповідатися у різних священиків?

Чи нормально для християнина боятися смерті?

Чи правда, що Адам прожив 930 років?

Чи правда, що євреї досі очікують прихід Месії?

Чи суперечить християнству психоаналіз Фройда?

Чому важко потрапити відразу в Рай?

Чому Церква за аборт відлучає, а за вбивство – ні?

Що значить – хула на Святого Духа не проститься?

Що означає відлучення від Церкви?

Що сказати людині, яка думає про самогубство?

Як Бог може бути єдиним і в той же час Трійцею?

Як прийняти Таїнство Хрещення у дорослому віці?

Яка різниця між святими і блаженними, між Отцями Церкви і Вчителями Церкви?

Які обов'язки накладає Таїнство Шлюбу, і чи може їх невиконання стати виправданням для розлучення?

Якщо Бог знає все, то навіщо Він створює людей, які підуть в пекло?

 

 

Повна або часткова републікація тексту без письмової згоди редакції забороняється і вважається порушенням авторських прав.

Інші статті за темами

ПЕРСОНА

МІСЦЕ

← Натисни «Подобається», аби читати CREDO в Facebook

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.

ПІДТРИМАЙТЕ CREDO
Шановні читачі, CREDO — некомерційна структура, що живе на пожертви добродіїв. Ми з вдячністю приймемо Вашу допомогу. Ваші гроші йдуть на оплату сервера, роботу веб-майстра та гонорари фахівців. Переказ через ПриватБанк: Пожертвування можна переказати за такими банківськими реквізитами:

5168 7427 0591 5506

Благодійний внесок ПРИЗНАЧЕННЯ ПЛАТЕЖУ: Добровільна пожертва на здійснення діяльності часопису CREDO.

Інші способи підтримати CREDO: (Натиснути на цей напис)

Щиро дякуємо читачам за жертовність усім, хто нас підтримує!
Підпишіться на розсилку
Кожного дня ми надсилатимемо вам листи з найважливішими та найцікавішими новинами.

Повідомити про помилку

Текст, який буде надіслано нашим редакторам: